جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 02.04.2020, 22:49

جو بایدن خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران شد

رادیو فردا: جو بایدن، معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما، با اشاره به همه‌گیری جهانی کرونا خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران شد.

جو بایدن که محتمل‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا به شمار می‌رود در بیانیه‌اش گفته است عدم ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران، به جمهوری اسلامی بهانه خواهد داد که از زیر بار مسئولیت‌اش شانه خالی کند.

در بیانیه جو بایدن که روز پنج شنبه ۱۴ فروردین منتشر شد آمده است: در حالی که حکومت ایران در مقابله مؤثر با کرونا ناکام مانده، به دروغ‌گویی و پنهان کردن واقعیت‌ها از مردمش روی آورده و به اقدامات تحریک‌آمیزش در منطقه ادامه می‌دهد، مردم ایران نومیدانه در حال آسیب خوردن‌اند.

مقام‌های آمریکا بارها گفته‌اند اقلام بشردوستانه، از جمله دارو و غذا، مشمول تحریم‌ها نیست و این اقلام می‌تواند از مجرای کامالی که سوئیس راه‌اندازی کرده به ایران انتقال یابد.

جو بایدن با اشاره به اینکه اقلام بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی شده‌اند گفته است: اما اکثر دولت‌ها و سازمان‌ها به دلیل نگرانی بیش از حد نسبت به تحریم شدن از سوی آمریکا عملا از این کار کناره می‌گیرند.

معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا از دولت دونالد ترامپ خواسته است راه ارسال دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا به ایران را تسهیل کند و از ایران نیز خواسته است در مقابل، «حرکتی انسان‌دوستانه نشان دهد و اجازه دهد آمریکایی‌های زندانی به وطن‌شان بازگردند».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024