سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 28.03.2020, 22:07

محمدرضا خاتمی هم به کرونا مبتلا شد

محمدرضا خاتمی به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا، در بیمارستان بستری شد.

محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین جبهه‌ مشارکت ایران و پزشک بیمارستان خمینی تهران (پهلوی سابق) کرونا گرفته و از دیشب بستری شده است.

رضا خاتمی در ویدیوی چهار دقیقه‌ای که از سخنان او در بستر بیماری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده می‌گوید: «در شرایط فعلی بیشترین نقش را مردم در جلوگیری از گسترش این بیماری با ماندن در خانه و رعایت قواعد بهداشتی دارند، اما بیشترین مسئولیت را در این زمان حکومت‌ها به عهده دارند. حکومت‌ها هستند که باید امکانات ماندن مردم در خانه‌ها را فراهم کنند... در این شرایط اگر ما می‌خواهیم این بیماری را کنترل کنیم به وحدت ملی احتیاج داریم به انسجام ملی احتیاج داریم و اینها با دستور ایجاد نمی‌شوند. درطول سال‌های گذشته اعتماذ میان مردم و حکومت تضعیف شده است... باید برگردیم ببینیم چه کار کردیم با این مردم که این قدر نسبت به ما بی‌اعتمادند... شاید مهمترین حلقه گم‌شده این باشد که هیچیک از کسانی که مسئول اداره این مملکت بودند به مسئولیت خود عمل نکردند.»

رضا خاتمی سپس به شرایط مشخص کنونی کشور که زیر فشار تحریم‌های بین‌المللی است اشاره کرده و می‌گوید «آیا نمی‌شد کاری کرد که ما به اینجا نرسیم؟ به هر حال هر سیاست داخلی و خارجی تبعاتی دارد. اینکه دولت ما امروز توان کافی برای مقابله با این وضعیت را ندارد در عدم همکاری مردم نیست، بلکه در سیاست‌های غلط گذشته است که اتخاذ کردند و کار مملکت را به اینجا رساندند.»

دبیرکل پیشین جبهه‌ مشارکت می‌افزاید: «الان موقعیت خیلی مناسبی برای بازگشت است. بزرگترین اشتباه این است که ما کرونا را یک بیماری ببینیم که در عرض سه چهار ماه از بین خواهد رفت. کرونا را باید یک بیماری همه‌گیر ببینیم؛ یک بیماری اقتصادی، یک بیماری سیاسی، یک بیماری روحی و روانی، یک بیماری بی‌هویتی، یک بیماری اعتمادشکن و ... و در صدد حل آن برآییم.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024