چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 28.03.2020, 10:00

رئیس کمیته اپیدمیولوژی ایران: احتمالا اردیبهشت به کنترل نسبی ویروس کرونا برسیم

خبرگزاری آناتولی: علی‌اکبر حق دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد کشوری مبارزه با کرونا در ایران صبح امروز شنبه در نشست خبری ویدیویی خود با خبرنگاران گفت: پیش بینی می کنیم بتوانیم در حدود اردیبهشت ماه (ماه می) به کنترل نسبی اپیدمی برسیم.

وی با اشاره به اینکه بیماری از اوایل بهمن ماه (هفته آخر ژانویه) وارد ایران شده است، توضیح داد: احتمال می دهیم که اپیدمی در همه شهرها از یک زمان ثابت شروع نشده است. برخی شهرها زودتر آلوده شدند.

حق دوست با بیان اینکه در حال حاضر در کدام نقطه از اپیدمی هستیم بسیار سخت است، توضیح داد: برخی شهرها روی قله نمودار هستند و انتظار یک پیک جدید نداریم. نیمه جنوبی و غرب در سطح پایین قرار گرفتند. در تهران هنوز به پیک بیماری نرسیدیم و امیدواریم خیلی شدید نباشد.

وی با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس و دانشگاه ها به کنترل بیماری کمک می کند، ادامه داد: در حال حاضر ایزولاسیون را اگر چند هفته داشته باشیم انتظار داریم که بتوانیم روند کاهنده داشته باشیم. زمانی می توانیم درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها صحبت کنیم که روند کاهنده را تا ۱۰ روز ببینیم. زمان آن در شهرها و استان های مختلف هم یکسان نیست. بازگشایی ادارات و بخش صنعت باید مورد بررسی قرار گیرد. اولویت اول برقراری و حفظ زنجیره تولید است. کارمندان هم در مراکزی که کار حیاتی انجام نمی دهد شرایط متفاوتی با بخش هایی که کار خاص انجام می دهند.

وی همچنین گفت: این بیماری ماه ها و سال های آینده با ما خواهد بود. قطعا از شدت آن کم خواهد شد اما اینگونه نیست که با کار دو سه ماهه بیماری را به گونه ای کنترل کنیم که خیال ما راحت باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024