پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.03.2020, 19:11

پارس الکل تقلبی و خطرناک است

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: الکل با نام تجاری «پارس الکل» که به عنوان اتانول در استان پخش شده، طبق نظر بخش آنالیز این معاونت، تقلبی بوده و بسیار خطرناک است.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: این الکل به عنوان اتانول ۹۶ درصد در استان عرضه شده ولی طبق آنالیز صورت گرفته، متانول خالص با درجه ۹۷.۱ بوده که نه تنها خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد بلکه با جذب از راه پوست باعث کوری و مرگ می‌شود.
در این اطلاعیه اضافه شده است: از همه شهروندان تقاضا می‌شود تا جهت حفظ سلامت و ایمنی خود از هرگونه خرید و مصرف این محصول خودداری کرده و در صورت مشاهده محصول در سطح مراکز فروش نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق شماره تلفن ۱۹۰ اقدام کنند تا از سوی کارشناسان معاونت غذا و دارو نسبت به جمع‌آوری از سطح عرضه اقدام شود.
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی آورده است: با توجه به شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی بیماری کرونا در سطح کشور و عرضه انواع محصولات تقلبی و غیرمجاز به عنوان ضدعفونی‌کننده در سطح مراکز عرضه، از همه شهروندان تقاضا می‌شود تا محلول‌های ضدعفونی‌کننده را تنها از داروخانه تهیه کرده و از هرگونه خرید این‌گونه محصولات از سایر مراکز و فروشگاه‌ها خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، طی هفته‌های اخیر ۲۱ نفر بر اثر استفاده از الکل برای ضدعفونی در آذربایجان‌غربی مسموم شده و از این تعداد پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024