جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 20.02.2020, 22:09

نفرت از زنان و نژادپرستی؛ مانیفست ترور در شهر هاناو

دویچه وله: عامل احتمالی ترور خونین شهر هاناو در آلمان که به کشته شدن ۱۰ شهروند انجامید، نوشته‌ها و ویدیوهایی از خود برجای گذاشته که حاوی تئوری توطئه و نگاه و باوری جنون‌آمیز نسبت به خود و مملو از نفرت به خارجی‌ها و زنان است.

از مرد مظنون به انجام ترور در شهر هاناو اسنادی هولناک به جای مانده است. او ۱۰ نفر، از جمله مادرش را کشت و بعد به زندگی خودش نیز پایان داد. به گزارش “اشپیگل”، این فرد هدفمندانه به کسانی تیراندازی کرد که در “کافه لا ووتر” و “قهوه‌خانه میدنایت” در هوی‌مارکت، محله مرکزی شهر هاناو (شهری در نزدیکی فرانکفورت) برای تفریح رفته بودند. او سپس به بخش دیگری از شهر به نام “کسل‌شتات” رفت و به روی خودرویی آتش گشود که نزدیک “کیوسک ارنا اشپورتز بار” بود.

یواخیم هرمن، وزیر داخلی ایالت بایرن، این اقدام را “ترور با انگیزه‌های نژادپرستانه” دانسته است

مظنون یادشده مردی است ۴۳ ساله که در وب‌سایت خود (این وب‌سایت از دسترس خارج شده است) مانیفستی ۲۴ صفحه‌ای برجای گذاشته؛ سندی که روزنه‌‌ای را به روی روحیات و جها‌ن‌بینی‌ او باز می‌کند؛ ملغمه‌ای از نژادپرستی افراطی، تئوری‌های توطئه، جنون، زن‌ستیزی و همینطور گواهی بر اعتقادات مذهبی افراطی او.

توبیاس ر. در آنچه به تصویر کشیده اطمینان داشته که «از هنگام کودکی زیر نظر بوده و بیگانگان قادر بودند فکر او را بخوانند». این که جنگ عراق و افغانستان «به نحوی پیش رفته که او درست می‌دانسته است». در میان افکار جنون آمیز او حتی این دیده می‌شود که گویا تصور می‌کرده بسیاری از فیلم‌های هالیوودی، انتخاب ترامپ یا بسیاری تحولات تاریخی جهان بر اساس خواست‌های او یا تصورات او رخ داده‌اند، از جمله حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا.

این مرد تصور می‌کرده که دارای توانایی نبوغ آمیزی است و به همین دلیل از سوی یک سازمان مخفی کنترل می‌شود. کسی که بر او نظارت می‌کرده «یک آلمانی بوده که روابط نزدیکی با آمریکا داشته است». او این توهمات و تصورات جنون‌آمیز را در یک ویدیو در یوتیوب نیز چند روز قبل از دست زدن به ترور در هاناو منتشر کرده بود. در این ویدیو او به زبان انگلیسی از سازمان نظامی زیرزمینی در آمریکا خبر می‌دهد که در آن کودکان مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند و شیطان را می‌پرستند.

توبیاس ر. در ویدیوی یاد شده از رابطه مستقیمی گفته است که میان “رفتار ناشایست گروه‌هایی از مردم” و “لزوم نابود کردن” آنها وجود دارد. او آنها را شهروندان مراکش، الجزایر، ترکیه، لیبی، اسرائیل، سوریه، اردن، لبنان، عراق، ایران، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، هند، پاکستان، افغانستان، بنگلادش، ویتنام، لائوس، کامبوج و فیلپین دانسته است.

توبیاس ر. رسما از واژه‌های “پاکسازی” و “نژاد اصیل” حرف زده است که به گفته او در نهایت با ایده‌های مذهبی و «تولد یک بهشت دوباره بر روی زمین» به وجود می‌آید.

نگاه او به زنان نیز مملو از نفرت است. پتر نویمان، استاد علوم سیاسی، درباره او می‌گوید نگاهی مشابه نگاه این مرد به زنان بدون این که خود بخواهد ضد زن است و خود را “قربانی سکس و عشق” می‌داند، چیزی که باید جلوی آن را بگیرد و هر گونه تلاش زنان برای پیشرفت به عنوان حرکتی برتری طلبانه و غیرانسانی تصور می‌شود.

مجموعه این تفکرات او را به این نتیجه رسانده که باید “وارد عمل شود”؛ که شد. در اسناد به جا مانده از او همچنین آمده است که می‌خواسته با این کار مورد توجه اذهان عمومی قرار گیرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024