شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 19.02.2020, 10:07

انتقاد زیباکلام از سکوت رسانه‌های ایران در قبال فاجعه ادلب

خبرگزاری آناتولی:  صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در توئیتر خود نوشت: بسیاری از سه میلیون ساکنین منطقه ادلب به جای استقبال از ارتش قهرمان سوریه، در حال فرار به سمت ترکیه و پناه بردن به اردوگاه‌هایی هستند که از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند.

وی در ادامه همچنین اظهار داشته است: ‘’چند تن از کودکان براثر سرما مرده‌اند. جالب است که رسانه‌ها در ایران کلامی از این فاجعه نمی‌گویند.’‘

گفتنی است تنها طی یک هفته اخیر ۱۴۸ هزار تن از غیرنظامیان سوری بر اثر حملات گسترده و بدون وقفه رژیم اسد، روسیه و گروه‌های مورد حمایت ایران به ادلب آواره شده و به نزدیکی مرز ترکیه پناه آورده‌اند.

ادلب از آغاز بحران سوریه قلعه اصلی مخالفان رژیم اسد بوده است. آنها شهر ادلب را که جمعیت آن در پی آوارگی مردم از ۴ میلیون نفر فراتر رفته است، در مارس ۲۰۱۵ به دست گرفتند. به همین دلیل ادلب از مناطقی است که همواره مورد حملات شدید رژیم اسد و حامیانش قرار می گیرد.

ترکیه، روسیه و ایران در نشست آستانه در می ۲۰۱۷ ادلب و مناطق اطراف آن را منطقه کاهش تنش اعلام کردند. در طول یک سال گذشته در حملاتی که عمدتا توسط جنگندهای روسی صورت گرفته، حدود یک میلیون نفر از مردم ادلب به مناطق نسبتا امن از جمله مرز سوریه با ترکیه پناه آورده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024