جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 14.02.2020, 11:13

بسته‌ شدن حساب بانکی برخی شهروندان ایرانی در ایتالیا

ایران اینترنشنال

تعدادی از بانک‌های ایتالیا با اشاره به تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، اقدام به وضع محدودیت‌هایی بر حساب‌ بانکی شهروندان ایرانی مقیم این کشور کرده و در برخی موارد نیز این حساب‌ها را بسته‌اند.

شبکه خبری یورونیوز روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در همین زمینه گزارش داد که شعبه ایتالیایی بانک «آی‌ان‌جی دایرکت» چند ماه پیش نامه‌ای به مشتریان ایرانی خود ارسال کرده و خواستار ارائه توضیح و اسنادی در مورد درآمد و نقل و انتقالات بانکی آن‌ها شده است.

در برخی موارد، این موضوع منجر به بسته شدن چندین حساب بانکی شده است.

«اینتسا سان پائولو» یکی دیگر از بانک‌هایی است که  با وضع محدودیت‌هایی از برخی مشتریان ایرانی خود خواسته است اسنادی در مورد شغل و منبع درآمدشان ارائه کنند.

بسیاری از اتباع ایرانی در ایتالیا دانشجو یا ساکنان طولانی مدت با مشاغل محلی بوده و حقوق ماهیانه آن‌ها در یک بانک محلی واریز و نگهداری می‌شود.

به نوشته یورونیوز، بسته شدن ناگهانی حساب بانکی یا محدودیت‌های جدید بسیاری از شهروندان ایرانی را در وضعیت مالی پیچیده قرار داده است.

در همین زمینه حسین، شهروند ایرانی مقیم میلان، به یورونیوز گفته است: «من چند روز پیش نامه‌ای از بانکم دریافت کردم که می‌گفت دو روز فرصت دارم حساب خود را ببندم.»

به گفته حسین،‌ چند تن از دوستانش نیز چنین نامه‌هایی دریافت کرده‌اند.

نینا یکی دیگر از شهروندان ایرانی است که در پی این مشکل پنج ماه پیش به سفارت ایران مراجعه کرده و هنوز در انتظار پاسخ است.

یکی از این‌ بانک‌ها به مشتریان ایرانی خود اعلام کرده که تمامی حساب‌ها برای جلوگیری از پولشویی نظارت می‌شوند و این موضوع تنها به ایرانیان مربوط نیست.

در یک مورد نیز بانک «کاریگه» به سپهر،‌ شهروند ۳۳ ساله ایرانی، گفته است که سیاست این نهاد در ارتباط با اتباع ایرانی تغییر کرده است.

طی سال‌های گذشته، چندین بانک اروپایی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا با جریمه‌های سنگین روبه‌رو شده‌اند.

بانک هلندی «آی‌ان‌جی دایرکت» در سال ۲۰۱۲ پس از متهم شدن به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و ایران، ۶۱۹ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

در یک مورد مشابه نیز بانک «بی‌ان‌پی پاریبا» در فرانسه در سال ۲۰۱۴ با مجازات شش و نیم میلیارد یورویی مواجه شد.

پیشتر گزارش‌های مشابهی از محدودیت و تعلیق حساب بانکی ایرانیان در کشورهای دیگر از جمله کانادا، چین،‌ مالزی،‌ ایرلند و بریتانیا منتشر شده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024