پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.01.2020, 10:43

یوسف بن علوی برای دومین بار در دو هفته گذشته وارد تهران شد

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان سه‌شنبه یکم بهمن برای دومین بار در دو هفته گذشته برای گفت‌وگو با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران وارد تهران شد.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده بود که یک مقام بلندپایه خارجی وارد تهران می‌شود.

در روزهای گذشته با ترور قاسم سلیمانی در بغداد و حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در استان الانبار و اربیل تنش ایران و آمریکا مجدداً بالا گرفت. درگذشت قابوس بن سعید، سلطان عمان، باعث شد که ایران نزدیک‌ترین متحد خود در حاشیه خلیج فارس را از دست بدهد.

سلطان عمان همواره نقش پررنگی در دیپلماسی تهران و میانجیگری با آمریکا داشت. وزیر خارجه عمان ۱۷ دی برای شرکت در نشست مجمع گفت‌وگوی تهران به ایران آمد و ضمن شرکت در این نشست با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف ۱۱ آذر میزبان همتای عمانی خود در تهران بود و یوسف بن علوی در سفر دو روزه‌ای که به تهران داشت ضمن دیدار با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ایران ۲ دی سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف ۲۲ دی برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و جمعه ۲۷ دی در مسیر بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و دیدار و گفت‌وگو با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم دیدار و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024