جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 20.01.2020, 19:23

از سردار حجازی جانشین سپاه قدس بیشتر بدانیم

سحام‌نیوز

حجازی در بیست و دو سالگی به عضویت سپاه در می آید. مسؤلیت او در دوران جنگ هشت ساله اعزام نیرو به جبهه های جنوب بوده است. جانشینی برخی قرارگاه ها هم از دیگر مسؤلیت های ستادی وی بوده است.

حجازی پس از جنگ برای مسئولیت های اداری و پشت جبهه ای به درجه سرتیپی نائل می گردد.

حجازی در پی نزدیک شدن به بیت رهبری استعدادهای سیاسی اش کشف می گردد. با گماردن او بر بسیج مقدمات تقلب و دخالت سیستماتیک نظامیان در انتخابات ها از مجلس هفتم اجرایی می گردد. در سال ۱۳۸۴ او به عنوان فرمانده بسیج در کنار شورای نگهبان مجری طرح مهندسی انتخابات ریاست جمهوری می شود.

حمایت اولیه از قالیباف و تغییر مسیر در ۴۸ ساعت آخر به نفع احمدی نژاد از فعالیت های شاخص وی محسوب می گردد. شاهکار وی در به قدرت رساندن احمدی نژاد و حفظ آن در ۸۸  مورد توجه هسته سخت قدرت قرار گرفت. نکته ای که کروبی در نامه ای سرگشاده‌اش به خامنه ای در سال  ۸۴ به آن پرداخت و برای اولین بار نام آقازاده پشت پرده را مطرح کرد. کروبی همچنین در مصاحبه‌ای صریحاً به سپاه تاخت و از حجازی و جعفری خواست سپاه و بسیج را آلوده مطامع سیاسی جمعی تشنه قدرت نکنند.

حجازی برخلاف فعالیت‌های مستمر سیاسی‌اش در بعد نظامی هیچ تجربه و حضوری نداشته است. کارنامه این سردار پشت جبهه از دهه هشتاد به بعد دخالت در امور انتخاباتی آنهم با اتکا به رهبری و ابزار نظامی بوده است. حال با ورود او به سپاه قدس باید دید مهندسی و تقلب در انتخابات کشورهای تحت نفوذ در دستور کار سپاه قدس قرار گرفته که فردی با این سابقه جانشین آن گردیده است؟




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024