پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.01.2020, 21:45

کیمیا علیزاده با پرچم آلمان به المپیک توکیو می‌رود

اولین زن مدال‌آور ایران در مسابقات المپیک می‌گوید در رقابت‌های توکیو، با پرچم آلمان مسابقه خواهد داد. علیزاده که هم اینک در هامبورگ به سر می‌برد، پیشنهادهایی از کانادا، بلژیک، بلغارستان و هلند نیز داشته است.

تکواندو کار ۲۱ ساله ایرانی و صاحب مدال برنز المپیک ریو اعلام کرده که با تیم آلمان در المپیک توکیو شرکت خواهد کرد. کیمیا علیزاده در گفت‌وگو با نشریه “بیلد آم زونتاگ” با ابراز خوشحالی از رقابت برای آلمان، اظهار امیدواری کرده که زندگی آرام و بدون مشکلی در این کشور داشته باشد.

علیزاده که دی ۹۸ ایران را به مقصد هلند ترک کرد، هم اینک در شهر بندری هامبورگ در شمال آلمان اقامت دارد. “بیلد آم زونتاگ” می‌نویسد او پیشنهادهایی از کانادا، بلژیک، بلغارستان و هلند نیز داشته است: «اما با توجه به مقررات سختگیرانه المپیک، مشخص نیست که آیا او می‌تواند با پرچم کشور دیگری به رقابت بپردازد یا خیر.»

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، از ۲۴ ژوییه تا ۹ اوت ۲۰۲۰ (سوم تا نوزدهم مرداد۹۸) در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.

علیزاده دو هفته قبل با انتشار نامه‌ای افشاگرانه در  اینستاگرام اعلام کرد که هویت‌اش به عنوان یک زن در ایران سرکوب شده بود و دست اندرکاران از او و مدال‌هایش استفاده ابزاری کردند.

او در این نامه نوشت  که نمی‌خواهد بیش از این مورد بهره‌برداری‌های سیاسی قرار بگیرد و با پرچم ایران در توکیو مسابقه نمی‌دهد. مسئولان ورزشی جمهوری اسلامی مدعی شده‌اند که علیزاده از توجهی در فدراسیون تکواندو برخوردار بود که به هیچ ورزشکار دیگر دنیا نمی‌شود.

کیمیا علیزاده شش مدال طلا، سه نقره و دو برنز در کارنامه بین‌المللی خود دارد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال برنز گرفت و در قهرمانی تکواندوی جهان در ۲۰۱۷ مدال نقره. مقامات جمهوری اسلامی از او به کرات به عنوان اولین زن مدال آور ایران در مسابقات جهانی تمجید کرده‌اند. خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به مدال او گفته بود: «من از صمیم قلب از همه زنان ورزشکاری که در عرصه بین‌المللی با حجاب حضور دارند تشکر می‌کنم.»

کیمیا علیزاده در نامه سرگشاده‌اش شکوه کرده بود که مدال‌هایش را به پای حجاب اجباری گذاشتند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024