پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.01.2020, 13:38

لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به علت بارش سنگین برف تا فراهم شدن دید کافی، همه پروازهای این فرودگاه لغو شده است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی فرودگاه مهرآباد صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد مسافران قبل از خروج از منزل با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.
این اطلاعیه می افزاید: با توجه به شرایط جوی و بارش سنگین برف و پایین بودن دید افقی زیر ۳۰۰ متر تا مساعد شدن دید کافی پروازهای فرودگاه مهرآباد به جهت استاندارد سازی نشست و برخاست فعلا انجام نمی‌شود.
از مسافران در تهران درخواست شده است قبل از حرکت از منزل با شماره تلفن های ۱۹۹ و شهرستان ها با شماره تماس۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹یا  ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ برای اطلاع از وضعیت پرواز خود تماس بگیرند.
این اطلاعیه از ازدحام جمعیت در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد خبر داده است و از مسافران خواسته تا برقراری دوباره پروازها از وضعیت پروازهای خود قبل از خروج از خانه مطمین شوند.
به محض افزایش دید افقی، مهرآباد آماده پذیرش پروازها خواهد بود
مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: در پی بارش برف که از بامداد روز یک شنبه در شهر تهران آغاز شده است، عملیات برف روبی از همان دقایق اولیه بارش  در باند و سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد توسط پرسنل، ماشین‌الات و آتش نشانی و هدایت زمینی این اداره کل در حال انجام است اما پروازهای این فرودگاه به علت ایمنی نشست و برخاست‌ها و دید زیر ۳۰۰ متر فعلا با تاخیر انجام می شود.
«ابراهیم مرادی»  افزود: به محض افزایش میزان دید افقی، مهرآباد آماده پذیرش پروازها خواهد بود.
میزان دید افقی در فرودگاه مهرآباد در لحظه تنظیم این خبر ۵۰۰ متر گزارش شده،  این درحالی است که حداقل دید افقی برای انجام ایمن پروازها در فرودگاه‌ مهرآباد ۸۰۰ متر است.
در صورت افزایش میزان دید افقی به حداقل استاندارد، فرودگاه مهرآباد آمادگی پذیرش پروازها را خواهد داشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024