جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 12.12.2019, 12:52

جایزه حقوق بشر کانون مدافعان حقوق بشر به محمد نجفی اهدا شد

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر: «محمد نجفی» وکیل زندانی به عنوان برنده جایزه «تلاشگر حقوق بشر» در سال ۱۳۹۸ معرفی شده است.

این در حالی است که آقای نجفی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و سید محمد سیف‌زاده، عبدالفتاح سلطانی، و معصومه دهقان به نمایندگانی از کانون مدافعان حقوق بشر با حضور در منزل او در اراک، تندیس جایزه را به خانواده نجفی اهدا کردند.

نمایندگان کانون با آرزوی آزادی محمد نجفی، از عملکرد متعهدانه وکلایی مثل او که علی‌رغم فشار سنگین سال‌های اخیر بر وکلا حاضر نشدند از وظیفه حرفه‌ای خود دست بکشند، ستایش کردند.

محمد نجفی وکیل دادگستری شاغل در شازند (استان مرکزی) بود که نام او نخستین‌بار به دلیل پی‌گیری پرونده «وحید حیدری» از معترضان سال ۹۷ که در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک کشته شد، در رسانه‌ها مطرح گردید. آقای نجفی با وجود فشارهای شدید حکومتی از پافشاری بر اجرای قانون و احقاق حق موکلش دست برنداشت و سرانجام با اتهامات متعددی علیه خود مواجه و روانه زندان شد.

کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۱۳۸۶ هر سال از میان تلاشگران حقوق بشر، یک نفر را به‌عنوان برنده این جایزه معرفی می‌کند. جایزه «تلاشگر حقوق بشر» در روز جهانی حقوق بشر (۱۰ دسامبر) با اهدا تندیس منشور کوروش به برندگان، برگزار می‌شود.

آیت‌الله منتظری، عباس امیرانتظام، علیرضا رجایی، جامعه معلمان کشور، مولوی عبدالحمید، عزت‌الله سحابی، و بهاره هدایت از جمله برندگان سال‌های پیش این جایزه هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024