پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 10.12.2019, 22:58

استعفای یک عضو نهضت آزادی ایران

علی سلطانی، از اعضای نهضت آزادی ایران، در اعتراض به آنچه “دنباله‌روی” این تشکل از “محافظه‌کارترین گرایش‌های جناح اصلاح‌طلب” خواند و نیز با انتقاد از ثبت‌نام برخی از اعضای نهضت‌ آزادی در انتخابات مجلس‌یازدهم، علیرغم حوادث آبان‌ماه، از این تشکیلات سیاسی استعفا داد.

سال گذشته نیز، سیدامیر خرم (عضو دفترسیاسی نهضت آزادی) کناره‌گیری خود از این حزب را اعلام کرده بود.

عماد بهاور، از اعضای رهبری مرکزی نهضت آزادی ایران هفته گذشته به عنوان داوطب حضور در مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور ثبت‌نام کرد.

متن استعفانامه علی سلطانی:

با سلام خدمت عزیزان و با درود بر بنیانگذاران  نهضت آزادی ایران

نهضت آزادی ایران روزی پیشگام  مردم معترض و  مسالمت جو در هر دو حکومت قبل و بعد از انقلاب و پیشتاز ارائه تحلیل های راهگشا و پرداختن بهای این پیشگامی و راهشگایی بود. فقط یادآوری می کنم که نهضت آزادی در بحبوحه و هیاهوی جنگ جنگ تا پیروزی پیشگام طرح ندای صلح شد. روزی نیز طراح نظریه انتخابات آزاد با نظارت بین المللی گردید. امروزه ولی با حذف دینامیزم درونی و شجاعت اخلاقی بزرگانی چون مهندس بازرگان و دکترصدرحاج سیدجوادی و دکتر یزدی و...؛ نهضت دنباله رو محافظه کارترین بخش اصلاح طلبان شده است که خود هم سفره با کسانی اند که فقط دنبال رانت خواری و حضور سرسفره قدرت و ثروت اند.

اینک در حالی که نه فقط امثال آقای قدیانی بلکه آقایان رمضانزاده و زیبا کلام  و حتی افرادی چون آقای بهنود هم به حرمت خونهای بناحق ریخته شده قدم در راه انتخابات نمی گذارند و در حالی که معدود نمایندگانی از مجلس که بر وکالت شان برای ملت وفادار مانده اند سخن از هیچ کاره بودن مجلس می کنند؛ معدود افراد دنباله روی اصلاح طلبان محافظه کار شکست خورده در نهضت آزادی دست بالا یافته اند و عکس ثبت نام برای نامزدی انتخابات رسوا و فرمایشی و نمایشی شان را چون خاری در چشم ملت گرسنه ای که حالا عزدار هم شده اند، می کنند.

هر چند دوستانی مشفق توصیه به مدارا و عدم استعفا کرده اند اما طاقتم به پایان رسیده و نمی توانم این اعمال را زیر پرچم نهضت و حرمت شکنی عزیزانی که عکس های شان در مراسم های ما حضور دارد، را تحمل کنم.

بدین سبب استعفایم را خدمت بزرگان و عزیزان تقدیم می کنم. به آن امید که روزی نهضت به راه بزرگانش برگردد و دوباره چتری برای دورهم آمدن همه مان شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024