جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 10.12.2019, 9:16

مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح ترامپ را منتشر می‌کند

یورونیوز: نمایندگان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را منتشر می‌کنند.

قرار است مجلس نمایندگان ساعت ۹ صبح سه‌شنبه به وقت واشنگتن (ساعت ۱۵ به وقت اروپای مرکزی/ ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در یک کنفرانس خبری مواد این طرح را اعلام کند.

روز دوشنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان ختم جلسات استماع و تحقیق درباره تخلف رئیس جمهوری این کشور از ممنوعیت مداخله خارجی در انتخابات ایالات متحده را اعلام کرد. با توجه به اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، به نظر می‌رسد این طرح تا قبل از تعطیلات کریسمس، بدون مشکل تصویب شود.

به موجب قانون اساسی ایالات متحده، رسیدگی به تخلفات رئیس جمهوری بر عهده مجلس سنا است. جمهوریخواهان در این مجلس اکثریت را در اختیار دارند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، طرح نمایندگان دموکرات برای استیضاح دونالد ترامپ شامل دو ماده است. بر این اساس رئیس جمهوری ایالات متحده به «سوءاستفاده از قدرت» و «پنهان کاری در برابر تحقیقات کنگره» متهم شده است. تلاش مجلس نمایندگان برای استیضاح آقای ترامپ از زمان افشای محتویات اولین مکالمه تلفنی میان وی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین آغاز شد. آقای ترامپ در آن مکالمه از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا درباره فساد هانتر بایدن، پسر جو بایدن یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ تحقیق کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024