سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 04.12.2019, 10:08

بازداشت علی اصغر پیوندی تایید شد

علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران که از او به عنوان «پسر عمه حسن روحانی» نیز یاد می‌شود، عصر روز سه‌شنبه ۴ دسامبر ۲۰۱۹ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که «رئیس مستعفی جمعیت هلال احمر عصر سه‌شنبه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.»

پیش از این اسماعیل رمضانی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر در صفحه توئیتر خود استعفای علی اصغر پیوندی را تایید کرده بود.

پیوندی پیش از این چند بار به دادسرای جرائم اقتصادی درباره پرونده فساد مالی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر احضار شده بود. این سازمان متهم است برای بیماری سالک، داروی جعلی وارد کرده و این امر سبب مرگ دو نفر شده است.

اگر چه رسانه‌های نزدیک به سپاه، علی اصغر پیوندی را پسر عمه رئیس‌جمهوری ایران معرفی کرده‌اند، اما او گفته اهل شهر سرخه سمنان، زادگاه حسن روحانی، است ولی نسبتی با او ندارد. پیوندی پیش از این ریاست دانشگاه بهشتی تهران و سازمان نظام پزشکی تهران را نیز بر عهده داشت.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران در ماه‌های گذشته به فساد پیوندی اشاره کرده و از روحانی به دلیل عدم برخورد با رئیس هلال احمر انتقاد کرده بود. صادقی در آن زمان در توئیترش نوشت: «اگر رییس جمعیت هلال احمر مراقب فساد در حوزه کاری خود بود قطعا برای انجام وظیفه در حوادثی مانند سیل گلستان آمادگی بیشتری داشت؛ فساد و اختلاس در بیمارستان ایرانیان دوبی، ساختمان طالقانی، پروژه مهاباد و پروژه زمین ازگل نمونه‌های نگران‌کننده‌ای از شیوع مناسبات ناسالم در جمعیت است.»

در چارچوب جنگ قدرت در سطوح بالای نظام ایران، پیوندی اولین مهره نزدیک به حسن روحانی نیست که توسط سپاه بازداشت می‌شود. پیش از این حسین فریدون، برادر و دست راست روحانی نیز بازداشت و به دلیل فساد مالی و اخذ رشوه به ۵ سال حبس قطعی و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024