جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Thu, 17.10.2019, 14:20

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از کار تعلیق شد

یک منبع آگاه از تعلیق از کار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با حکم دادگاه مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای مسافری در یاسوج خبر داد.

پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸
جهان صنعت نیوز
امروز در یکی از روزنامه‌های همسو با دولت، به نقل از یکی از ممیزان سازمان هواپیمایی کشوری از صدور حکم تعلیق از رییس سازمان هواپیمایی کشوری از سوی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده سانحه سقوط هواپیمای یاسوج، انتقاد شده بود.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمائی آسمان در تاریخ ۲۹ بهمن ۹۶ با تعداد ۶ نفر خدمه پروازی (خلبان، کمک خلبان، ۲ نفر مهماندار و ۲ نفر نیروی امنیت پرواز) و ۶۰ نفر مسافر (۵۹ نفر بزرگسال و یک کودک) برابر برنامه پروازی از فرودگاه مهرآباد تهران در ساعت ۰۸:۰۵ به پرواز درآمد و پس از گذشت حدود یک ساعت و ۲۵ دقیقه از آغاز پرواز، مکالمه مابین خلبان هواپیما و برج مراقبت فرودگاه یاسوج قطع گردید و هواپیما در حوالی ۹ مایلی شمال فرودگاه یاسوج دچار سانحه شد.
براین اساس شنیده شده که دادگاه بدوی، حکم تعلیق از کار برای علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری را صادر کرده است.
یک منبع آگاه با تأیید صدور حکم تعلیق برای معاون وزیر راه و شهرسازی در دادگاه بدوی رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در زمستان سال ۹۶، علت آن را تشخیص مقصر بودن سازمان هواپیمایی کشوری در صدور مجوز پرواز برای این هواپیما دانسته است.
در گزارشی که سه کارشناس رسمی دادگستری در حوزه هوانوردی تهیه کرده اند، مجموع سهم تقصیراتی که سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان از این سانحه داشته اند را ۸۰ درصد و سهم کروی پروازی را ۵ درصد تعیین کرده است.
گفتنی است که پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان یک پرواز برنامه‌ریزی شده داخلی از مبدأ تهران به مقصد یاسوج بود.
در روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان (EP۳۷۰۴/IRC۳۷۰۴) بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی سمیرم بعد از اصابت به کوه دنا سقوط کرد.
این حادثه در قلهٔ پازن پیر کوه دنا در جنوب روستای کهنگان از توابع پادنا در یکصد و بیست کیلومتری سمیرم رخ داد و همه سرنشینان این پرواز کشته شدند.
پیدا کردن لاشه این هواپیما حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید. کاپیتان حجت‌الله فولاد هدایت این پرواز را بر عهده داشت.
این هواپیما ساعت هشت صبح از تهران پرواز کرد و پنجاه دقیقه بعد از صفحه رادار محو شد. هواپیمای مذکور حدود ۲۴ سال سن پروازی داشت.
در این پرواز ۵۹ مسافر، ۲ مهماندار (بهنام رضایی نیارکی و محمد حسین فرشسنگی)، ۲ نفر امنیت پرواز (محمود بهشتی و فرهاد معصومی) و ۲ نفر خلبان و کمک خلبان (خلبان حجت‌الله فولاد و کمک خلبان کاوه خلیلی) حضور داشتند.
سقوط این هواپیما بازتاب گسترده و سریعی در رسانه‌ها داشت.
با توجه به اطلاعات سایت فلایت رادار ۲۴ که پروازهای هواپیما را از روش تبدیل چندگانه پیگیری می‌کند آخرین سیگنال از هواپیما در ساعت UTC ۰۵:۵۵ در ارتفاع ۱۶۹۷۵ پا از سطح دریا و در حال کاهش ارتفاع ارسال شده‌است.
در روز دوم عملیات، ارتش با استفاده از پهپادهای خود موفق به تعیین محل سقوط شد و پس از آن مختصات محل سقوط را در اختیار ستاد بحران قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر و منابع اینترنتی




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024