پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 21.08.2019, 11:48

قانون اجازه سفر زنان در عربستان اجرایی شد

ایرنا- قانون اجازه سفر زنان عربستانی بالای ۲۱ سال بدون موافقت ولی و قیم از امروز ( چهارشنبه ) در حالی اجرایی شد که همچنان شماری از زنان این کشور که پیشتر خواستار برداشته شدن محدودیت هایی از این دست بودند در زندان به سر می برند .

یک مقام مسؤول در وزارت کشور عربستان به خبرگزاری رسمی این کشور (واس) گفت که اداره های گذرنامه ملزم به اجرای اصلاحات جدید در خصوص سفر زنان هستند.

شورای وزیران عربستان دهم مرداد سال جاری به مجموعه اصلاحاتی در خصوص قوانین سفر از جمله اجازه سفر آزادانه به زنان بالای ۲۱ سال رای مثبت داد.

در همین راستا سازمان گذرنامه های عربستان هم در صفحه توئیتری خود نوشت که آماده استقبال از زنان بالای ۲۱ سال برای صدور یا تمدید گذرنامه آن ها بدون اجازه ولی یا قیم است.

اقدامات دولت سعودی برای اعطای آزادی های بیشتر به زنان که از آن به عنوان اصلاحات یاد می شود در پی اعتراض های فعالان و نهادها حقوق بشری بین المللی و  بعد از آن انجام گرفت که شمار زیادی از زنان این کشور ناچار به ترک موطن خود شدند یا پس از اعتراض  به این قوانین سخت گیرانه دستگیر و روانه شدند.

از دیگر اقدمات دولت سعودی در حوزه زنان می توان به اجازه ورود به ورزشگاه ها، اقامت در هتل ها ، ثبت ازدواج ، طلاق و به رسمیت شناختن آن ها به عنوان وصی فرزندان زیر ۱۸ سال خود  اشاره کرد.

زنان عربستانی همچنین تا یک سال پیش اجازه رانندگی نداشتند و تا سال ۲۰۱۸ تنها کشور جهان بود که زنان در آن از حق رانندگی محروم بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024