پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 21.08.2019, 10:54

ترامپ: یهودیانی که به دموکراتها رای دهند یا ناآگاهند یا ناسپاس!

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، یهودیان آمریکایی که به دموکراتها رای می‌دهند یا فاقد آگاهی لازم بوده و یا دچار “ناسپاسی شدید” هستند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید با اشاره به تنش میان خودش و دو نماینده زن اقلیت دموکرات کنگره آمریکا یعنی رشیده طلیب و ایلهان عمر و بعد از متهم کردن این دو نماینده به یهودی‌ستیزی گفت: من فکر می‌کنم هر فرد یهودی که به یک دموکرات رای بدهد یا نشان داده فاقد آگاهی لازم است و یا این که شدیدا ناسپاس است.

رئیس جمهور آمریکا ایلهان عمر را یک “فاجعه برای مردم یهود” خواند و گفت: از بابت هر آنچه که ایلهان عمر و رشیده طلیب درباره اسرائیل گفته‌اند تاسف می‌خورم.

به گزارش اسپوتنیک، او خاطر نشان کرد: این که دموکراتها این طور پذیرای ایلهان عمر، شهروند ایالت مینه‌سوتای آمریکا و رشیده طلیب، شهروند ایالت میشیگان آمریکا هستند، نشان می‌دهد که چقدر این حزب تغییر کرده است.

ترامپ اظهار کرد: حزب دموکرات به کجا رسیده است؟ آنها به چه سمتی رفته‌اند؟ به سمت این که از این دو نفر در مقابل اسرائیل دفاع کنند.

یهودیان دموکرات آمریکا به این صحبتهای ترامپ به ویژه بعد از استفاده از کلمه “ناسپاسی” واکنش نشان دادند.

هالیه سویفر، مدیر اجرایی شورای یهودیان دموکرات آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: در زمانی که حوادث یهودی‌ستیزانه به خاطر این که رئیس جمهور، ملی‌گرایان سفید پوست را جسور ساخت، افزایش یافته است، ترامپ دارد استعاره یهودی‌ستیزی را تکرار می کند.

روز پنجشنبه گذشته، اسرائیل ورود رشیده طلیب و ایلهان عمر را به فلسطین اشغالی تنها به خاطر حمایتشان از جنبش تحریم و محروم سازی اسرائیل به خاطر سیاستهایش، ممنوع اعلام کرد.

با این حال کمی بعد از آن اسرائیل اعلام کرد تحت شرایط محدودیت‌آمیزی به رشیده طلیب اجازه آمدن به اراضی اشغالی به منظور دیدار با مادربزرگش را می‌دهد اما او بعداً به منظور تاکید بر مخالفتش با سیاستها و محدودیتهای اعمال شده از سوی اسرائیل از رفتن به این سفر برای دیدار با مادربزرگش منصرف شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024