پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 20.08.2019, 21:23

انفجار در پایگاه حشد الشعبی در شمال عراق

خبرگزاری آناتولی

به گزارش منابع محلی عراق، چند انفجار پیاپی در انبارهای حشدالشعبی در نزدیکی پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد رخ داد که منجر به آتش سوزی در این منطقه شد.

کاظم سلمان بوهان از فرماندهان نیزوهای دفاع مدنی عراق اعلام کرد که پس از وقوع انفجار، ۱۰ ماشین آتش نشانی برای اطفا حریق به منطقه اعزام شدند.

گروه حشدالشعبی اعلام کردند که این انفجار تصادفی نبوده است و جزئیات دیگری ندادند.

گفتنی است، پایگاه هوایی بلد یکی از مهمترین پایگاه‌های عراق است که مشاوران نظامی آمریکا و جنگنده‌های اف-16 عراق در آنجا مستقر هستند.

هفته گذشته نیز حاتم الجابری از مسئولین امنیتی عراق به خبرنگار آناتولی گفت: بر اثر آتش‌سوزی در انبار مهمات حشدالشعبی در منطقه عویریج واقع در جنوب بغداد تعدادی راکت منفجر شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل امروز در اوکراین، طی سخنانی با اشاره به حمله اخیر به مواضع حشدالشعبی در شمال عراق تصریح کرد: «ایران در هیچ کجا مصون نیست. در هر نقطه‌ای که نیاز باشد، علیه ایران اقدام می‌کنیم و دست ما می‌تواند از این هم درازتر شود.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که جنگنده‌های اسرائیل ماه گذشته مواضع ایران در عراق را هدف قرار داده‌اند، اما اسرائیل در این مورد هنوز اظهارنظر رسمی نداشته است.

مقامات اسرائیل بارها اعلام کرده‌اند که صدها بار مواضع ایران در سوریه را مورد حمله هوایی قرار داده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نشست امنیتی مقامات این کشور، آمریکا و روسیه چند ماه پیش در قدس اشغالی طی سخنانی با اشاره به اینکه کشورش صدها بار مواضع ایران در سوریه را هدف قرار داده است، گفته بود: اسرائیل به حملات خود ادامه داده و به ایران اجازه حضور در سوریه را نمی‌دهد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024