پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.07.2019, 11:57

ایران به «تصمیم بد» آمریکا «واکنش بدی» نشان داد

وزیرخارجه فرانسه از تصمیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی خود انتقاد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز؛ درحالیکه آمریکا به صورت غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌هایی شدیدی علیه ایران وضع کرده، ژان ایولودریان وزیر خارجه فرانسه در جدیدترین اظهارنظر در مورد تنش میان تهران و واشنگتن هردو طرف را به اتخاذ تصمیم‌های اشتباه متهم کرد.

لودریان گفت: ایران با افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم، یک واکنش بد در برابر یک تصمیم بد(خروج آمریکا از برجام) از خود نشان داد. این درحالی است که ایران دقیقاً براساس مفاد برجام اقدام به این کار کرده است.

وزیر خارجه دولت مکرون افزود: شرایط واقعاً جدی است؛ افزایش تنش‌ها می‌تواند به یک رخدادهایی بیانجامد. واقعیت این است که ایران با اقدام اخیر خود در عقب‌نشینی از برخی تعهدات خود در برجام یک نگرانی فزاینده ایجاد کرده است. این یک واکنش بد در برابر یک تصمیم بد آمریکا بود.

لودریان که پیش از ورود به جایگاه مراسم روز باستیل در پاریس با خبرنگاران گفتگو می‌کرد گفت: هیچکس به دنبال جنگ نیست؛ همه به من گفته‌اند که نیت ورود به مرحله افزایش تنش‌ها را ندارند؛ نه ریس جمهور روحانی و نه رییس جمهور ترامپ و نه رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس. با این همه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از افزایش تنش در منطقه دیده می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت: ایران با کاستن از تعهدات خود در برجام هیچ چیزی بدست نخواهد آورد؛ اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، آمریکا نیز هیچ چیزی به دست نخواهد آورد. با این حال دو طرف باید تمهیداتی برای کاستن از حجم تهدیدات و تنش‌ها اتخاذ کنند.

رویترز در پایان نوشت: صحبت‌های وزیر خارجه فرانسه در مورد تنش میان ایران و آمریکا درحالی بیان می‌شود که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در بغداد از تلاش‌های عراق برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن حمایت کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024