دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - Monday 9 December 2019
بازگشت به صفحه اول
 |  درباره ايران امروز  |  تماس با ايران امروز  |  آگهی در ايران امروز  | 
  |   صفحه اول   |   خبرهای روز   |   سياست   |   انديشه   |   فرهنگ و ادبيات   |   جامعه   |   محیط زیست   |   RSS   |  
iran-emrooz.net | Thu, 04.07.2019, 15:21

وزارت نفت: ما اولش فکر کردیم صداوسیمای اون ور آبی پخش کرده!‏

پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸
شهرونگ/صفحه طنز شهروند
اقدام عجیب صداوسیما در فاش کردن چگونگی دور زدن تحریم نفتی توسط وزارت نفت
وزارت نفت: ما اولش فکر کردیم صداوسیمای اون ور آبی پخش کرده!‏
وزیر نفت: یه دوربین بیارید، می‌خوام مثل سیامک انصاری زل بزنم بهش!‏
آمریکا: دم‌تون گرم، سریع خودمون رو می‌رسونیم سر معامله!‏
یکی از مسئولان پخش: داریم کمک می‌کنیم وابستگی دولت به فروش نفت صفر بشه!‏
#گل_به_خودی #چه_میکنه_این_صدا_و_سیما #شهرونگ

متن خبر
اقدام عجیب صداوسیما علیه منافع ملی + جوابیه
در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سالینا را که در حال دور زدن تحریم‌ نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد!
به گزارش ایسنا، جماران نوشت: در اقدامی عجیب برنامه صبحگاهی امروز شبکه سه سیما، کشتی سالینا را که در حال دور زدن تحریم نفتی بود تا خود چین مسیریابی و مسیر دور زدن تحریم نفتی اعلام کرد!
مجری شبکه سه در این رابطه می‌گوید با همکاری یک تیم خبری یک میلیون بشکه نفت تحویل چینی‌ها شده است.
او در ادامه با نشان دادن تصاویر هوایی از محل خرید نفت و همچنین تصویر یک کشتی به نام سالینا تمام ریز اطلاعات یک معامله نفتی را افشا کرد.
این در شرایطی است که مسئولین بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات فروش نفت تاکید می‌کنند تا مبادا طرف آمریکایی جلوی راه‌های فروش نفت را بگیرند.
حال این سوال مطرح می‌شود که این موضوع چه ارتباطی به یک برنامه صبحگاهی دارد؟! و رسانه رسمی کدام کشور هویت خریدار نفت تحریمی‌اش را تأیید می‌کند و ریسک خرید را برای مشتری بالا می‌برد؟
ایسنا به دلیل رعایت منافع ملی از بازنشر این ویدئو خودداری می‌کند.


توضیحات روابط عمومی «سلام صبح بخیر»
روابط عمومی برنامه «سلام صبح بخیر» در راستای «تنویر افکار عمومی» به حواشی مطرح شده در خصوص مسیریابی کشتی سارینا در برنامه امروز و محکوم کردن این برنامه به افشای مسائل محرمانه، پاسخ داد.
در این جوابیه آمده است: «علی رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح بخیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در برنامه امروز هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین المللی فایننشیال تایمز همراه با عکس و جزئیات کامل‌تر منتشر شده است.
بنابراین فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه شده است.
بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی آمریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح بخیر» با زبان فارسی به طرف آمریکایی نیست.
مقتضی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، این جوابیه جهت تنویر افکار عمومی در رسانه مبدا و دیگر رسانه‌هایی که به این شایعه دامن زدند منتشر شود.»

****

توضیح سردبیر: روابط عمومی برنامه سلام صبح‌بخیر در حالی دلیل پخش این گزارش را انتشار مطلبی در نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» اعلام کرده است که انتشار چنین مطلبی در رسانه بیگانه فارغ از صدق و کذب آن، برخلاف مصالح و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. با توجه به تأکیدات چندین باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست.




Iran Emrooz
(iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2019
e-mail:
ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌گردند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.