پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.06.2019, 10:09

رویترز: آمریکا پیمانکاران نظامی خود را از پایگاه عراقی خارج می‌کند

منابع نظامی و امنیتی عراق اعلام کردند، آمریکا آماده می‌شود صدها تن از نیروهای پیمانکار دو شرکت “لاکهید مارتین” و “سالیپورت گلوبال” را به دلیل “تهدیدات امنیتی احتمالی” از عراق خارج کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از سه نظامی عراقی روز جمعه گزارش داد، نیروهای آمریکایی آماده می‌شوند تا ۴۰۰ کارمند دو شرکت نظامی مذکور را از پایگاه نظامی «بلد» که در آن مشغول به فعالیت هستند، تخلیه کنند.

کارشناسان نظامی آمریکایی، عراقی‌ها را در پایگاه “بلد” واقع در شمال عراق آموزش می‌دهند.

به گفته منابع،‌ روند خارج کردن این افراد به زودی در دو  مرحله انجام می‌گیرد.

این منابع تاکید کردند، خروج قریب الوقوع این پیمانکاران نظامی نشان از تهدیدات امنیتی دارد.

پایگاه نظامی «بلد» اخیرا با سه خمپاره هدف گرفته شد و هیچ گروهی مسؤولیت آن را نپذیرفت.

علاوه بر آن دو پایگاه عراقی دیگر نیز که پذیرای نیروهای آمریکایی هستند، ظرف روزهای گذشته هدف حملات راکتی و موشکی قرار گرفتند که در این موارد نیز هیچ گروه یا نیروی نظامی مسؤولیتی را برعهده نگرفتند.

روز چهارشنبه نیز در نزدیکی مقر شرکت نفت آمریکایی «اکسون موبیل» در نزدیکی شهر بصره در جنوب عراق حمله موشکی رخ داد.

روند خارج کردن کارمندان آمریکایی برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد زیرا وزارت خارجه آمریکا اواسط ماه گذشته میلادی دستور خروج کارمندان دولت آمریکا را از عراق بعد از اعلام نگرانی ارتش ازبابت تهدیدات قریب‌الوقوع در این کشور صادر کرد.

در آن زمان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از کارمندان غیرضروری خود خواست با پروازهای تجاری در اسرع وقت عراق را ترک کنند.

در آن برهه همچنین منابع شرکت نفت جنوب در استان بصره گفتند،‌ کارمندان اکسون موبیل عراق را ترک کردند و ده‌ها کارمند و کارگر فعال در میدان نفت غرب «القرنه ۱» از محل‌ خدمت خود به سمت کویت رفتند.

خروج کارمندان اکسون موبیل چند ساعت بعد از هشدار اداره پرواز فدرال آمریکا به خطوط تجاری واشنگتن در زمینه رعایت جانب هوشیاری در جریان پروازها در حریم هوای آب‌های خلیج فارس روی داد.

نیروهای امنیتی با این وجود تاکید کرده‌اند، تمام تدابیر بازدارنده را علیه حملات لحاظ خواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی “گروه ماموریت مشترک –عملیات عزم راسخ” وابسته به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا‌ اعلام کرد، ائتلاف هیچ اطلاعی از صحت و سقم اخبار مربوط به آمادگی آمریکا برای خارج کردن صدها کارمند دو شرکت لاکهید مارتین و سالیپورت گلوبال از پایگاه نظامی عراق ندارد.

به موجب گزارش اسپوتنیک، این دفتر مطبوعاتی گفت: ما از طریق گزارش‌های منتشر شده از منابع در جریان این خبر قرار گرفتیم اما در حال حاضر ما اطلاعات موثقی درباره این ادعاها نداریم.

 




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024