جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.06.2019, 8:17

روسیه و ترکیه برای برقراری آتش بس کامل در ادلب به توافق رسیدند

خبرگزاری‌ روسیه شامگاه چهارشنبه ۱۱ ژوئن به نقل از ارتش این کشور گزارش داد، مسکو و آنکارا در تلاشند تا با میانجیگری میان نیروهای ارتش سوریه و جنگجویان مخالف اسد آتش‌بس کامل در استان ادلب در شمال این کشور برقرار کنند.

این منبع به نقل از ارتش روسیه نوشت، توافق آتش‌بس جاری در منطقه عدم تنش در ادلب سوریه به طور گسترده‌ای منجر به کاهش خشونت‌ها شده است.

این منبع اما هیچ اشارهای به زمان اجرای توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در ادلب نکردند.

در همین حال یک منبع رسمی در سوریه، به خبرگزاری «رویترز» گفت، از نیمه‌شب گذشته که قرار بود آتش‌بس برقرار شود، بمباران‌های گسترده‌ای شهرها و شهرک‌ها واقع در حومه جنوبی ادلب و شمال حماه را هدف قرار داد.

به گفته اهالی این مناطق و برخی شاهدان از نیروهای امدادگر، از آغاز حمله نظامی به فرماندهی روسیه که ۶ هفته پیش آغاز شد، صدها تن از غیرنظامیان در این مناطق کشته شدند.

شدیدترین حملات هوایی روز دوشنبه گذشته رخ داد که به کشته شدن ۲۵ تن از غیرنظامیان در شمال غرب سوریه منجر شد.

ادامه خشونت‌ها در استان ادلب و در بخش‌هایی از استان حماه که در مجاورت با آن قرار دارد باعث بروز شدیدترین تنش‌های نظامی میان نیروهای سوریه و گروه‌های مسلح مخالفان اسد شده است.

ده‌ها هزار تن از افراد غیرنظامی این مناطق برای فرار از خطر حملات هوایی‌منازل مسکونی خود را ترک کرده و به مرزهای ترکیه پناه برده‌اند.

ترکیه از مسکو به دلیل حمایت از دمشق به شدت انتقاد کرد، اما روسیه می‌گوید تنش و درگیری از سوی گروه‌های مسلح سوری مخالف آغاز شد. طبق توافق اولیه مسئولیت جلوگیری از فعالیت مسلحانه آنها بر عهده ترکیه بود.

شایان ذکر است استان ادلب به عنوان آخرین پناهگاه نیروهای مسلح مخالف رژیم سوریه مدت‌هاست که تحت شدیدترین حملات نظامی و هوایی نیروهای روسیه و ارتش سوریه قرار دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024