جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 04.06.2019, 21:53

ابتلای روئین عطوفت زندانی سیاسی به یک بیماری مشکوک

روئین عطوفت زندانی سیاسی و فعال سیاسی ملی و مذهبی، در زندان به یک بیماری مشکوک مبتلا شده است.

به گزارش کلمه، حدود  نه روز است  که وی در انگشت پای خود احساس درد شدید کرده و سپس دچار درد و لرزش در تمام پا و بدن خود می شود. دکترهای معالج هنوز نتوانسته‌اند علت بیماری را تشخیص دهند.

بهداری بندهای عمومی چون بند هفت نتوانسته‌اند هنوز کاری برای این زندانی سیاسی انجام داده و بهداری اصلی زندان اوین نیز  در خصوص تشخیص بیماری اعلام عجز  کرده است.

نهایتا هفته‌ی گذشته این زندانی سیاسی با آمبولانس  به بیمارستان طالقانی اعزام شده  و تا ساعت ۱ نیمه شب در بیمارستان می ماند و باوجود آنکه پزشکان مخالف برگشت وی به زندان بوده و تشخیص بستری را داده بودند اما  ماموران اطلاعاتی اجازه بستری شدن به وی را نمی‌‌دهند.

پس از  این اعزام به بیمارستان، مسئولین زندان  مجدد ا درخواست اعزام عطوفت بیمارستان را می کنند که باوجود موافقت مقامات قضایی و زندان، وی اعزام نمی شود.

پای روئین عطوفت تا بالای مچ  ورم شدید کرده و درد می کند، رنگ پا تا مچ پا سیاه و زرد با پوستی چروکیده شده است  و با چندین آزمایش در بیمارستان نمی توانند تشخیص دهند که چه اتفاقی برای این زندانی سیاسی رخ داده اما تاکنون برای او  آمپول‌های  قوی ۵۰۰ میلی گرمی به اضافه ۴۰ تا قرص ۵۰۰ می گرمی تجویز کرده‌اند که می‌شود روزانه سه گرم آنتی بیوتیک که مشخص نیست آیا این میزان دارو به صلاح بیمار است یا خیر؟ 

خانواده این زندانی سیاسی تا کنون چندین بار به دادستانی مراجعه کرده تا در صورت گرفتن مرخصی استعلاجی بیمار بتواند به پزشک متخصص و آزمایشات  کافی دسترسی داشته باشد  اما هنوز پاسخی از مقامات قضایی نگرفته اند.

گفتنی است، روئین عطوفت بدون اطلاع خانواده و  با ویلچر و آمبولانس و البته با دستبند و پابند به بیمارستان منتقل شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024