چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 26.05.2019, 17:57

اخراج مدیر شبکه پنج به خاطر پخش برنامه توهین‌آمیز علیه اهل سنت

اخراج مدیر شبکه پنج به خاطر پخش برنامه توهین‌آمیز علیه اهل سنت

دویچه وله فارسی
پخش برنامه توهین‌آمیز از شبکه پنج صدا و سیما علیه اهل سنت باعث اخراج مدیر این شبکه شد. فراکسیون اهل سنت مجلس نیز در اعتراض به این مسئله به خامنه‌ای نامه نوشت. مداح هم پس از بازداشت با قرار تامین کیفری آزاد شد.
روابط عمومی سازمان صدا و سیما، روز یکشنبه پنجم خرداد (۲۶ مه) اعلام کرد علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما دستور برکناری دو تن از مدیران صدا وسیما به دلیل پخش سخنان توهین‌آمیز یک مداح علیه اهل سنت را داده است.
درنامه علی عسکری به معاون سیما آمده است: «با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علماء بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند.»
مداحی به نام احد قدمی ۳۷ ساله در مراسم جشن میلاد امام حسن در شبکه پنج تلویزیون جمهوری اسلامی، به مقدسات اهل سنت توهین کرده است. پایگاه اطلاع‌رسانی صدا  و سیما بعد از اعتراض علمای سنی و برخی نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد.
در پایگاه اطلاع‌رسانی صدا و سیما آمده است: «در بخش کوتاهی از برنامه که به صورت زنده روی آنتن بود، متأسفانه یک مداح بر خلاف سیاست‌های وحدت‌آفرین رسانه ملی عمل کرده که این رفتار به هیچ وجه مورد تأیید شبکه نبوده و ضمن محکوم کردن آن شبکه پنج سیما از همه برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی می‌کند.»
فراکسیون اهل سنت مجلس ایران هم در واکنش به توهین این مداح و پخش آن از تلویزیون، در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله علی‌ خامنه‌ای این برنامه را “وحدتشکن و هتاکی آشکار به مقدسات و باورهای دینی” خواندند و خواستار اتخاذ تدابیر و برخورد‌های لازم شدند.

بازداشت و آزادی مداح توهین کننده به اهل سنت
به گزارش رسانه‌های ایران احد قدمی، مداحی که به اهل سنت توهین کرده بود، بازداشت شد. خبرگزاری تسنیم به نقل از دادستانی تهران نوشت با وجود عذرخواهی این مداح و عوامل شبکه پنج، مرجع قضایی صبح روز یکشنبه او را احضار و پس از تفهیم اتهام بازداشت کرد.
ساعتی بعد خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش داد، مداح اهانت کننده به مقدسات اهل سنت که به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود با قرار تامین کیفری آزاد شده است.
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه  روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «عمل انجام شده علاوه بر حرمت شرعی، مصداق تشویش اذهان عمومی و اذهان جامعه مسلمان اهل سنت ایران اسلامی و حتی دیگر کشورهای اسلامی بود که قابل تعقیب کیفری و مجازات برای شخص مرتکب است».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024