سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.05.2019, 14:00

جان بولتون: اطلاعات ایالات متحده در مورد تهدیدات ایران عمیق و جدی است

صدای آمریکا: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توکیو،گفته است که اطلاعات ایالات متحده در مورد تهدیدات از سوی ایران عمیق و جدی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بولتون در توکیو پیش از سفر چهار روزه پرزیدنت ترامپ به ژاپن روز جمعه ۳ خرداد گفت که حملات اخیر در خلیج فارس، عربستان سعودی و عراق نمادی از نگرانی درباره ایران و گروه‌های نیابتی‌اش است.

آقای بولتون اعلام کرده است که موضوع تنش‌های شدید با ایران یکی از محورهای گفت‌وگو رهبران آمریکا و ژاپن خواهد بود،

طی یک ماه گذشته تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده، افزایش پیدا کرده است. مقام‌های ایالات متحده می‌گویند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای ایران جدی‌تر از گذشته است.

اواسط اردیبهشت، چهار کشتی در بندر فجیره امارات هدف خرابکاری قرار گرفتند و بعد به تاسیسات نفتی عربستان سعودی هم حمله شد. برخلاف خرابکاری در بندر فجیره که هویت عاملان آن در حد گمانه زنی ماند، حوثی‌های یمن که از حمایت ایران برخوردار هستند، مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفتند.

شامگاه یکشنبه ۲۹ اردیبهشت به وقت محلی عراق اعلام کرد که یک فروند راکت پرتاب شده به سمت منطقه به شدت محافظت شده «سبز» در بغداد، به نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرد.

آمریکا می‌گوید جهت آمادگی برای واکنش در صورت حمله احتمالی ایران یا عوامل نیابتی آن به منافع آمریکا و متحدانش، اقدام به افزایش نیروهای رزمی دریایی و هوایی آمریکا در خلیج فارس کرده است.

ایالات متحده با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب افکن‌های ب۵۲ به خاورمیانه، آرایش نظامی‌اش در منطقه را در پاسخ به آنچه نشانه‌های نگران‌کننده از قصد و تدارک احتمالی ایران برای حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی عنوان شده، تقویت کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024