پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.05.2019, 21:58

ترامپ: برای مقابله با تهدید ایران احتیاج به اعزام نیروی بیشتر نیست

رادیو فردا:

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه دوم خرداد تاکید کرد که برای مقابله با تهدید ایران احتیاجی به اعزام نیروی بیشتر به منطقه خاورمیانه نیست.

دونالد ترامپ در خصوص گزارش‌ها درباره اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با ایران گفت: فکر نمی‌کنم نیازی به این باشد، اما در صورت ضرورت، هر تعدادی که نیاز باشد نیرو به آنجا می‌فرستیم.

پیشتر در روز چهارشنبه، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که پنتاگون طرحی را برای اعزام ۱۰ هزار نیروی بیشتر به خاورمیانه به کاخ سفید ارائه خواهد کرد.

در همین زمینه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه بدون ذکر رقم دقیقی، تأیید کرد که پنتاگون به درخواست فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه در حال بررسی افزایش نیروهایش در این منطقه است.

او در عین حال گزارش‌های پیشین رسانه‌ها را که از اعزام پنج یا ده هزار نیرو سخن گفته بودند رد کرد و تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که «اعزام نیروهای بیشتر، از جمله اقدامات در دست بررسی است».

وی گفت هدف آمریکا بازدارندگی و حفاظت از نیروهایش در خاورمیانه است نه جنگ، و افزود که آمریکا می‌خواهد از خطر اشتباه محاسبه از سوی ایران جلوگیری کند.

دولت آمریکا می‌گوید از آنجا که اطلاعات مشخصی حاکی از وجود خطر برای منافع آمریکا در منطقه به دست آورده است، ناو هواپیمابر آبارهام لینکلن و بمب‌افکن‌های بی۵۲ به این منطقه گسیل کرده است.

واشینگتن به جزئیات این تهدیدها به طور مشخص اشاره نکرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024