جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 22.05.2019, 9:08

آمریکا: رژیم اسد در ادلب از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رژیم اسد در ادلب در شمال غرب سوریه بار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا، عملیات رژیم اسد در شمال غرب سوریه، از جمله علائم استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی این رژیم را از نزدیک زیر نظر دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: متاسفانه، در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۹ ما به شواهدی از استفاده مجدد رژیم اسد از سلاح های شیمیایی، از جمله حمله با گاز کلر در شمال غرب سوریه دست یافتیم. ما همچنان به جمع آوری اطلاعات در مورد این حادثه ادامه می دهیم، اما اگر رژیم اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کند، دوباره هشدارمی دهیم که ایالات متحده و متحدان آن به سرعت و به صورت مناسب به آن پاسخ خواهند داد.

اورتاگوس با بیان اینکه حملات رژیم اسد به مناطق مسکونی در شمال غرب سوریه باید فورا پایان یابد، گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار خود در سپتامبر ۲۰۱۸ را دوباره تکرار می کند. ادامه حملات به منطقه عاری از درگیری ادلب موجب بروز تنش و بی ثباتی در منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: حقیقت محرز و روشن است. بر اساس نتایج تحقیقات مکرر سازمان ملل تمامی حملات شیمیایی که در سوریه انجام و ثابت شده از سوی رژیم اسد صورت گرفته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024