پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.04.2019, 12:28

آمریکا بانک مرکزی ونزوئلا را تحریم کرد

خبرگزاری آناتولی

استیون منوشن، وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده به منظور جلوگیری از سوءاستفاده غیر قانونی رژیم مادورو از اموال مردم ونزوئلا، بانک مرکزی این کشور را تحریم کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: رژیم مادورو اموال مردم ونزوئلا را غارت و چپاول کرده و از آن به نفع حلقه فاسد پولشویی استفاده می کند.

الیانا جوزف روزا تران، رئیس بانک مرکزی ونزوئلا نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت.

- تحریم‌های جدید آمریکا علیه نیکاراگوئه و کوبا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در مراسمی در میامی از تحریم‌های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه خبر داد.

وی سه کشور مذکور را ‘’دست نشاندگان سوسیالیسم’’ خوانده و اعلام کرد که علاوه بر تحریم بانک مرکزی ونزوئلا، دانيل اورتگا رئيس‌جمهور نيكاراگوئه را در فهرست تحریم قرار داده اند.

تحریم شرکت نفتی دولتی پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) که اصلی‌ترین منبع مالی این کشور به شمار می رود و شرکت پتروشیمی سیتگو که یکی از شرکت‌های وابسته آن در آمریکا است، از اقدامات واشنگتن برای ضربه مالی به این کشور بود. در پی آن آمریکا چهار شرکت مهم کشتیرانی را به دلیل همکاری با ونزوئلا در فهرست تحریم ها قرار داد.

گفتنی است ونزوئلا طی ماه‌های گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا 23 ژانویه امسال به دنبال تظاهرات ضددولتی در کاراکاس، خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور اعلام کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو اعلام کرد: رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می ‌شناسم.

آمریکا، کانادا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، شیلی، پرو و پاراگوئه «ریاست جمهوری موقت» گوآیدو را به‌رسمیت شناخته‌اند. ترکیه، مکزیک، روسیه، چین، کوبا و بولیوی نیز از «دولت قانونی» نیکولاس مادورو حمایت کرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024