پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 09.04.2019, 21:08

دفتر دهم خرمگس، ویژه «روشنفکر» منتشر شد

خرمگس، گاهنامه ای فلسفی است که از تابستان ۲۰۱۳ داوطلبانه زیر نظر شورای دبیران اداره و منتشر و هزینه های آن منحصرا توسط اعضای شورای دبیران تامین شده و نویسندگان و مترجمان همراه به مشارکت داوطلبانه همت می گمارند. دانلود خرمگس  برای همگان در سراسر دنیا آزاد است.

با قدردانی از نویسندگان و مترجمان همراه و چهره های فلسفه و رشته های همجوار که با جستارها، ترجمه ها و هم اندیشی خود در این دفتر مشارکت کردند: مهرداد لقمانی با جستار عبور تفکر از مرز قبیله گرایی و ورود به شهریت و تکثرگرایی؛ مهرداد درویش پور با هم اندیشی پیرامون روشنفکران ایران و اندیشه انتقادی؛ گودرز اقتداری با ترجمۀ سخنرانی واسلاو هاول: مسئولیت روشنفکران ؛ کاظم علمداری با جستار هنر و اادبیات در بلشویزم؛ محمدرضا نیکفر با بازنشر مصاحبه روشنفکران در انقلاب؛ مهین میلانی با یادبودی برای زنده یاد عمران راتب پژوهشگر جوان فلسفۀ افغان ؛ حمید شیرازی با ترجمۀ دو جستار از رامین جهانبگلو ( روشنفکران در دنیای امروز) و از مایکل ای پیترز ( روشنفکری یک ضد ویروس است)؛ و علی محمد اسکندری جو با جستار: درنگی بر عقلانیت یوتوپیا.

در این شماره، مصاحبه ای منتشر شده است با اسفندیار طبری در زمینۀ روشنفکری دینی در ایران و جستاری از شیریندخت دقیقیان با عنوان: روشنفکر به روایت سخن و کنش امیل زولا در دفاع از الفرد دریفوس.  از فیلسوف و متاله یهودی و عضو مجلس لردهای انگستان، جاناتان ساکس، مقاله ای می خوانیم با عنوان: پساحقیقت و فرسایش اعتماد. همچنین بررسی کتاب اخیر بابک احمدی پژوهشگر فلسفه در ایران، کار روشنفکری، به قلم علیرضا جاوید به نقل از رسانه های ایران بازنشر شده است.

از محققان و مترجمان فلسفه و رشته های همجوار دعوت می شود که در دفتر دهم گاهنامۀ فلسفی خرمگس که با موضوع مرکزی “جامعۀ مدنی و توسعۀ پایدار” منتشر خواهد شد، مشارکت ورزند.

پیشاپیش از سردبیران و خوانندگان برای معرفی خرمگس در رسانه ها و شبکه های اجتماعی و پیوستن به  کانال تلگرام خرمگس، سپاسگزاریم.

شورای دبیران: شیریندخت دقیقیان؛ رامین جهانبگلو؛ اسفندیار طبری

تارنما: http://www.falsafeh.com
برای خواندن دفتر دهم ویژۀ روشنفکر اینجا کلیک کنید:
http://www.falsafeh.com/kharmagas10/kharmagas_No10.pdf




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024