شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 07.04.2019, 20:31

آلمان کمک مالی به مرکز وابسته به جمهوری اسلامی را قطع می‌کند

صدای آمریکا: دولت آلمان کمک های مالی به یک نهاد مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی را به دلیل حمایت از اقدامات ضداسرائیلی و برگزاری مراسم روز قدس در آلمان قطع می‌کند.

روزنامه جروزالم پست روز یکشنبه ۱۸ فروردین به نقل از روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که وزیر کشور آلمان توقف حمایت مالی از «فدراسیون جمعیت‌های شیعه آلمان» را اعلام کرد.

این مرکز مذهبی وابسته به «مرکز اسلامی هامبورگ» تحت کنترل آیت الله خامنه ای است و تا کنون صدها هزار دلار به نام فعالیت «علیه تندروی مذهبی و کمک به آشتی مذاهب» دریافت کرده است.

این در حالیست که گزارش های روزنامه بیلد و دولت آلمان حکایت از نفوذ تندروهای مذهبی در آن دارد. همچنین گزارش شده که حمیدرضا ترابی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی رئیس حوزه علمیه هامبورگ، راهپیمایی روز قدس علیه اسرائیل را تدارک دید و برخی از اعضای مرکز اسلامی هامبورگ نیز در این راهپیمایی حضور داشتند؛ راهپیمایی که تاکید آن بر نابودی اسرائیل است.

در گزارش بیلد از حجت الاسلام محمود خلیل‌زاده نیز نام برده شده است. آقای خلیل‌زاده از اعضای هیئت مدیره فدراسیون جمعیت‌های شیعه آلمان است که مستقیما تحت تاثیر رهبری جمهوری اسلامی فعالیت دارد. نام او یکسال پیش هم در رسانه‌های آلمان مطرح شد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان یکسال پیش از فدراسیون جمعیت‌های شیعه آلمان دعوت کرد که خلیل‌زاده نیز در این دیدار حضور داشت. رسانه‌ها همان زمان از رئیس جمهوری آلمان برای دعوت از یک گروه «ضداسرائیلی»‌ انتقاد کرده بودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024