جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.04.2019, 16:54

سودجویان قیمت بلیت هواپیما را برای سیل زدگان بالا بردند

ایرنا- قیمت بلیت هواپیما آزادسازی شده است و سازمان‌های مسئول نرخ مصوب برای بلیت ها اعلام نمی‌کنند. این اقدام موجب سوء استفاده هایی شده است به طوری که در جریان حادثه سیل در استان های مختلف، سودجویان نرخ بلیت ها را تا چهار برابر افزایش داده اند.

به گزارش ایرنا، حادثه سیل و افزایش تقاضا برای سفر هر چند کام هزاران نفر را تلخ کرد اما عده ای مشغول بهره برداری از این فضا هستند، یکی از آنان آژانس های فروش بلیت هواپیماست که در این روزها تا تیغشان می برد، قیمت بلیت هواپیما را بالا می برند.

پناه فرهادی، یکی از امدادگران جمعیت هلال احمر که روز جمعه شانزدهم فروردین از فرودگاه اهواز عازم تهران شده است، در این باره با ارائه بلیت پرواز خود به خبرنگار اجتماعی ایرنا اعلام کرد که بلیت را به قیمت ۵۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان تهیه کرده است.

این امدادگر گفت: شهروندان مستاصل مجبور به خرید بلیت با قیمت های سرسام آور بودند و مردم در فرودگاه تا ۹۰۰ هزار تومان بابت این سفر پرداخت کرده اند هر چند این پرواز چهار ساعت هم تاخیر داشت و زمان فرود نیز به دلیل ناهماهنگی یک ساعت مسافران در هواپیما برای آوردن پله های اضطراری معطل شدند.

با مراجعه به سایت چند آژانس هواپیمایی متوجه می شویم، قیمت بلیت اهواز به تهران در شرایط عادی ۱۹۴ هزار تومان و از تهران به اهواز ۱۰۸ هزار و ۹۲۰ تومان است. در یکی از این دفاتر قیمت بلیت از اهواز به تهران از ۳۴۷ تا ۵۳۸ هزار تومان اعلام شده است همچنین در آژانس هواپیمایی دیگری، قیمت بلیت امروز -یکشنبه هجدهم فروردین- ۳۴۵ هزار تومان، برای فردا ۲۷۰ هزار تومان و برای پس فردا ۲۴۶ هزار تومان است.

در شرایط کنونی و موقعیتی که بسیاری از هموطنان گرفتار سیل و عواقب بعد از آن هستند، تلاش های امدادی و جهادی گسترده ای از سوی نهادها، سازمان های مختلف و مردم در حال انجام است اما برخی از آب گل آلود ماهی می گیرند و این مساله شرایط سخت را به کام شهروندان آسیب دیده تلخ تر می کنند.

اینکه چه معیار و شاخصی در نرخ گذاری قیمت بلیت هواپیما دخیل است، مشخص نیست. گویا عرضه و تقاضا قیمت را بالا و پایین می آورد اما شرایط بازار آزاد که تابع عرضه و تقاضا است با شرایط بحران فرق دارد. کسانی که اکنون به استان های سیل زده سفر می کنند یا از مقصد استان های یاد شده به دیگر نقاط می روند در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده قرار دارند و به نظر می رسد که این رهاسازی قیمت بدون نظارت، حقوق مسافران را تضییع می کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024