پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2019, 20:06

سیل ۳۷۶ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های کرمانشاه وارد کرد

کرمانشاه- ایرنا
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: بارش باران و جاری شدن سیل چند روز اخیر ۳۷۶ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های استان کرمانشاه وارد کرد.
سیل ۳۷۶ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های کرمانشاه وارد کرد
جلیل بالایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازسازی و اصلاح زیرساخت های عمرانی استان که بتواند در مقابل بارش های هم وزن بارش اخیر مقاومت داشته و دوباره آسیب نبیند، حدود ۷۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال جبران خسارت ناشی از ورود گل و لای به مخازن و شبکه آب شرب ریجاب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد اما اگر بخواهیم موضوع کدورت و گل آلود شدن آب این شهر که با کمترین بارش و یا پس لرزه فضای روانی جامعه را متاثر می کند با نصب دستگاه تصفیه برای چندین سال حل کنیم، به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی اظهار داشت: بسیاری از پل های راه روستایی استان نیز با باکس و یا لوله احداث شده که با اعتبار محدود قابل بازسازی است اما اگر بخواهیم یک پل با مشخصات فنی ‌که توان مقاومت در برابر حوادث طبیعی از جمله سیل را داشته باشد، حتما نیازمند چند برابر هزینه و اعتبار هستیم ولی در مقابل مقاوم و با ظرفیت مناسب می سازیم که با هر بارش و پس لرزه ای بحرانی نداشته باشیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با دفاع جدی و موثری که استاندار در دولت و سازمان برنامه و بودجه خواهد داشت اعتبار مورد نیاز تامین تا بازسازی زیر ساخت ها را از سر بگیریم.

**

میانگین بارش باران ۲ روز گذشته کرمانشاه ۵۰ میلی متر اعلام شد

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین بارش های ۴۸ ساعت گذشته استان را ۵۰ میلی متر اعلام کرد و گفت: بیشترین بارش ۴۸ ساعت اخیر استان مربوط به شهرستان گیلانغرب با ۸۶ میلی متر و سرپل ذهاب با ۷۰ میلی متر عنوان کرد.
علی محمد زوراوند در گفت و گو با خبرنگار افزود: بارش ها از روز چهارشنبه کاهش خواهد یافت ولی قطع نخواهد شد و در برخی از نقاط همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
وی میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۹۷) تاکنون را ۶۱۸ میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۹۶ میلی متر بود، ۹۸ درصد و نسبت به بلند مدت استان که ۳۵۶ میلی متر ثبت شده، ۷۴ درصد افزایش یافته است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024