پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2019, 19:51

کمک بلاعوض به آسیب‌دیدگان سیل شیراز

بیش از ۷۰ درصد آسیب‌دیدگان سیل شیراز کمک بلاعوض دریافت کردند

شیراز-ایرنا
فرماندار شیراز گفت: بیش از ۷۰ درصد آسیب دیدگان سیل دیروز شیراز در دروازه قرآن کمک بلاعوض دو تا ۸ میلیون تومانی دریافت کردند.
بیش از ۷۰ درصد آسیب‌دیدگان سیل شیراز کمک بلاعوض دریافت کردند
محمدرضا امیری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۴۰ خانوار آسیب دیده در سیل دیروز شیراز کمک های بلاعوض خود را دریافت کرده اند به نحوی که به خانواده های آسیب دیده براساس تعداد نفرات مصدوم و همچنین میزان خسارت وارده به خودروها بین ۲ میلیون تومان تا هشت میلیون تومان پرداخت شد.
وی افزود: هزینه هایی که امروز در فرمانداری شیراز به آسیب دیدگان پرداخت شده صرفا برای تامین هزینه نقل و انتقال افراد و خودروها به شهرهای مقصد و همچنین تامین اقلام و نیازهای ضروری آنها تا رسیدن به مقصد بوده است.
وی با اشاره به اینکه هزینه های درمانی مصدومین سیل دیروز شیراز حتی اگر در شهرهای دیگر هم ادامه یابد بصورت رایگان خواهد بود،گفت: تمام هزینه های انتقال کشته شدگان حادثه سیل دیروز از سوی دولت پرداخت خواهد شد و انتقال اجساد به خارج استان بصورت هوایی امروز انجام می شود که این اجساد چهار مورد است که به شهرهای کرج ،آمل و اصفهان اعزام می شوند.
فرماندار شیراز افزود: انتقال درون استانی اجساد حادثه دیده سیل دیروز شیراز نیز بصورت زمینی و توسط آمبولانس های شهرداری شیراز انجام خواهد شد.
او اظهار داشت: پرداخت‌ها به آسیب دیدگان سیل دیروز براساس مبنا و فرمولی مشخص در حال انجام است بگونه ای که بدون نیاز به طی شدن روند بروکراسی اداری هزینه هایی به شکل نقدی به این افراد پرداخت شد.
وی عنوان کرد: وی دغدغه اصلی آسیب دیدگان سیل دیروز شیراز را پرداخت خسارت وارده به خودروهای آنها عنوان کرد و گفت: کارشناس بیمه در فرمانداری شیراز مستقر شده و خسارت وارده به این خودروها توسط این افراد کارشناسی می شود و خودروهایی که بیمه دارند مبالغ خسارت را شرکت بیمه گر پرداخت خواهد کرد و خودروهایی که فاقد بیمه هستند نیز با دستور مستقیم رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار فارس مبالغی بعنوان خسارت به صاحبان این خودروها پرداخت خواهد شد.
فرماندار شیراز اظهار داشت: پرداخت دیه متوفیان و مصدومین حادثه دیروز فرآیندی حقوقی و قضایی دارد که روال آن باید طی شود و مبالغی نیز بزودی در این خصوص به افراد پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد:در حال حاضر نیروهای امداد رسان در حال پاکسازی اثرات سیل امروز سه شنبه ششم فروردین ۹۸ در شیراز هستند.
امیری بیان کرد: اعضای مدیریت بحران شهرستان شیراز امروز در فرمانداری این شهر مستقر شدند و در حال مدیریت اوضاع هستند تا پاکسازی مناطق سیل زده شیراز و منازل و مجتمع های مسکونی و تجاری این شهر خصوصا در محلاتی نظیر سعدی که بیشترین خسارات را داشته، محقق شود.
وی در ادامه گفت: پیگیری های لازم در خصوص آسیب دیدگان سیل دیروز شیراز در دروازه قرآن این شهر امروز در فرمانداری این شهرستان در حال انجام است.
وی با اشاره به کشته شدن ۱۹ تن و مصدومیت ۳۵ نفر در سیل دیروز شیراز واقع در دروازه قرآن افزود: بیش از ۲۰۰ خودرو صدمه دیده در حادثه سیل دیروز شیراز به پارکینگ اکبرآباد و غدیر شیراز منتقل شده و همچنین تعدادی دیگر خودرو نیز وجود دارد که به منازل مردم انتقال داده شده اند که اکنون در حال شناسایی صاحبان آنها هستیم.
فرماندار شیراز در پاسخ به سوالی درباره خسارات وارده به شهروندان شیرازی و مسافران ناشی از سیل امروز سه شنبه ششم فروردین ماه ۹۸ گفت: هنوز آمار دقیقی از خسارات سیل امروز برآورد نشده اما با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان شیراز این امکان وجود دارد که آسیب دیدگان سیل امروز نیز از حمایت هایی بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه های متولی در حوزه امداد و نجات در حال انجام اقدامات لازم در زمینه هایی مانند امداد،نجات،تغذیه،پوشاک،اسکان، تخلیه آبگرفتگی ها و ... هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024