پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2019, 11:19

پیشنهاد ترکیه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در ایران

سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸

سفارت ترکیه در تهران طی یک پیام توئیتری اعلام کرد که آنکارا آماده ارائه هرگونه کمک لازم برای سیل‌زدگان در شمال ایران است پیشنهاد ترکیه برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در ایران

سفارت ترکیه در تهران امروز با انتشار مطلبی در حساب کاربری رسمی این نهاد در توئیتر ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران بابت حادثه سیل در شمال این کشور تاکید کرد که ترکیه آماده ارائه هرگونه کمک لازم برای سیل‌زدگان ایرانی است.
در این پیان توئیتری آمده است: از خداوند برای قربانیان فاجعه سیل امروز در شیراز طلب رحمت و برای مصدومان نیز آرزوی شفای عاجل داریم. بار دیگر اعلام می کنیم که دولت ترکیه آماده ارائه هرگونه کمک لازم برای سیل‌زدگان است.
سفارت ترکیه امروز ساعاتی پیش نیز طی مطلب دیگری در توئیتر اعلام کرد: در غم و اندوه برادران سیل‌زده در استان‌های گلستان و مازندران ایران سهیم هستیم. ترکیه در صورت نیاز آماده ارائه هرگونه کمک به دولت و مردم ایران است.
گفتنی است بارندگی بسیار شدید در چند روز گذشته و نیز سرریز سدهای بوستان و گلستان در شرق استان گلستان ایران منجر به طغیان رودخانه های چهل چای و گرگانرود در محدوده شهر گنبدکاووس و ورود سیلاب به بخش‌هایی از این شهر شد که به گفته فرماندار ۲۵ تا ۳۰ درصد شهر را فرا گرفت.
طغیان رودخانه گرگانرود همچنین باعث جاری شدن سیل در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی گنبد که در حاشیه این رودخانه قرار دارند شده که آسیب های بسیاری را به همراه داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس ایران تاکنون ۱۷ نفر؛ شامل ۳ کودک، ۶ مرد و ۸ زن بر اثر سیل در شیراز جان باخته و ۷۴ تن دیگر نیز مصدوم شده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024