پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 26.03.2019, 9:51

پارلمان بریتانیا فرایند برگزیت را به دست گرفت

خبرگزاری آناتولی

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در یک رای گیری در پارلمان این کشور رای به پیشنهادی دادند که بر اساس آن جدول زمان‌بندی پارلمان در روز چهارشنبه از دست دولت خارج‌شده و قانون‌گذاران درباره چندین طرح مختلف در پارلمان برای خروج از بن‌بست برگزیت رای گیری خواهند کرد.
بدین ترتیب کنترل روند برگزیت از دست دولت ترزا می خارج می‌شود.

در رای گیری مذکور ۳۲۹ تن از نمایندگان در مقابل ۳۰۲ تن دیگر به این لایحه رای مثبت دادند.

این لایحه ضربه مهلکی بر دولت ترزا می است که در ماه‌های اخیر مشروعیت خود را در موضوع برگزیت تا حدودی از دست داده است.

سه معاون وزیر نیز از جمله نمایندگانی بودند که به این لایحه رای مثبت داده و در اعتراض به رویکرد دولت «ترزا می»، از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند. «استیو براین» معاون وزیر بهداشت، «ریچارد هرینگتون» معاون وزیر بازرگانی و «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه مقام‌هایی هستند که کناره‌گیری کرده‌اند.

انتظار می‌رود که لایحه پذیرفته شده جای طرح‌های پیشنهادی دولت را در مجلس عوام بریتانیا بگیرد. طبق اصول حاکم در بریتانیا، اختیار تعیین دستور کار پارلمان به دولت این کشور تعلق دارد.

براین اساس نمایندگان مجلس عوام بریتانیا  فردا (چهارشنبه) طرح‌های مختلف مرتبط با برگزیت را به رای خواهند گذاشت. همه پرسی مجدد و ابطال برگزیت نیز می تواند جزو این طرح‌ها باشد.

انتظار می‌رود شمار دیگری از وزرای دولت بریتانیا  نیز پس از رای گیری‌های امروز استعفا دهند. این موضوع سبب فشار هر چه بیشتر بر دولت ترزا می خواهد بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024