جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.03.2019, 12:06

اتحادیه اروپا برای فروپاشی دولت ترزا می آماده می‌شود

روزنامه آبزرور براساس اسنادی که به دست این روزنامه رسیده نوشت: در بحبوحه فروپاشی کامل اعتماد به نخست وزیر انگلیس پس از یک هفته کشمکش بر سر بریگزیت، اتحادیه اروپا خود را برای سقوط ترزا می آماده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته آبزرور، در آستانه نشست حیاتی رهبران اتحادیه اروپا که در آن ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تأخیر در اجرای بریگزیت را درخواست خواهد کرد، بروکسل امید چندانی ندارد که می بتواند رأی مثبت پارلمان را بدست آورد و به همین دلیل خود را برای تغییراتی در دفتر نخست‌وزیری انگلیس آماده می‌کند.

یک یادداشت دیپلماتیک از نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و مقام‌های ارشد نشان می‌دهد، تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که در صورت برکناری ترزا می طی ماه‌های آتی، هر نخست‌وزیر جدیدی نتواند در زمان کوتاهی توافق عقب‌نشینی را از بین ببرد.

برخی از حامیان تندروی بریگزیت خواهان جایگزینی می با رهبری هستند که حامی جدایی قاطعانه‌تر از بروکسل باشد.

براساس این یادداشت مارتین سلمایر، دبیرکل کمیسیون اروپایی که معمار این استراتژی شمرده می‌شود گفته است: فکر کنید که آنها یک نخست‌وزیر و یا یک وزیر بریگزیت جدید بیاورند، بعد چه؟ بند ۵۰ توافق شده و روند آن خاتمه یافته. باید واضح باشد که این دیگر نقطه آغاز مذاکرات مجدد در باره توافق عقب‌نشینی نیست.

اقدام بروکسل قبل از یک هفته حساس و غیرقابل پیش بینی در روند بریگزیت صورت می‌گیرد که طی آن ترزا می سومین تلاش خود را برای تضمین حمایت از معاهده خود صورت خواهد داد. آبزرور فهمیده است که حزب کارگر از این فرصت برای ارائه جدی‌ترین حمایت خود از رفراندوم دوم استفاده می‌کند، در این رفراندوم معاهده پیشنهادی می به رأی مردمی گذاشته می‌شود.

این یادداشت نشان می‌دهد که سلمایر به دنبال تأخیر کوتاه در بریگزیت به جای یک دوره سه ماهه کنونی پیشنهاد شده است. وی هشدار داده که اگر نمایندگان پارلمان انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا در ماه می رأی نیاورند روند خروج از اتحادیه اروپا فلج خواهد شد. اما نخست‌وزیر جدید می‌تواند بند ۵۰ را تا قبل از ژوئیه یعنی اولین نشست پارلمان اروپایی فعال کند. وی به اعضای اتحادیه اروپا گفته است: ما نباید این ریسک را بکنیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024