سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.03.2019, 11:42

بوئینگ معرفی دوربردترین هواپیمای جهان را به تعویق انداخت

رادیو فردا: پس از سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس، شرکت بوئینگ تصمیم گرفت معرفی جدیدترن و پیشرفته‌ترین ساخته خود یعنی مدل ۷۷۷ ایکس را مدتی به تعویق بیندازد.

بوئینگ ۷۷۷ ایکس  بوئینگ قصد داشت در اواسط ماه مارس امسال بوئینگ ۷۷۷-ایکس که مدرن‌ترین محصولش است را رونمایی کند. اما سقوط ۷۳۷ و زیر سوال رفتن ایمنی هواپیماهای جدید این شرکت، باعث تاخیر در معرفی این هواپیما شده است.

البته عکس‌هایی از محصول نهایی بوئینگ در یکی از آشیانه‌های این شرکت منتشر شده است.  این محصول مجهز به موتورهای نسل جدید جنرال‌الکتریک با نام جی‌ئی‌۹ایکس است که در دو نمونه بی۷۷۷-۸ و ۹ ساخته می‌شود. قراراست این هواپیما از سال ۲۰۲۰ وارد خدمت شود.  برد پروازی این هواپیما بیش از ۱‍۷ هزار کیلومتر با یکبار سوخت‌گیری است و دورپروازترین هواپیمای جهان محسوب می‌شود.

سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس که تا پیش از این، پیشرفته‌ترین محصول بوئینگ به‌شمار می‌رفت برخی تردیدها را در زمینه ایمنی این مدل جدید مطرح کرده است.

یکی از پیشرفته‌ترین و پرچالش‌ترین بخش‌های هواپیمای ۷۷۷-ایکس، تا شدن بخشی از بال آن است. با این روش این هواپیما جای کمتری برای پارک در آشیانه خواهد گرفت. بخش زیادی از تست‌های قطعات این هواپیما در شهر سیاتل آمریکا در حال انجام است. این هواپیما توانایی حمل ۴۰۰ تا ‌۴۲۵ نفر مسافر را دارد و تا کنون ۳۴۰ سفارش برای این هواپیما دریافت شده است. شرکت امارات حدود ۱۵۰ فروند از این مدل را پیش‌خرید کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024