سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 11.03.2019, 21:32

یونیسف: ۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای کودکان در سوریه بود

خبرگزاری آناتولی

هنریتا فوره، مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» با انتشار گزارشی درباره جنگ داخلی سوریه اعلام کرد: فقط در سال ۲۰۱۸ به دلیل درگیری‌ها در سوریه ۱۱۰۶ کودک جان خود را از دست دادند که این میزان بیشترین تلفات جانی کودکان از ابتدای جنگ داخلی در سوریه تاکنون به شمار می رود. سال گذشته 434 کودک سوری در اثر انفجار مین و مهمات منفجر نشده جان باختند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته مراکز آموزشی و بهداشتی در سوریه ۲۶۲ بار مورد هدف قرار گرفتند، افزود: به ویژه نگران وضعیت موجود در شمال غرب ادلب هستم. تنها طی چند هفته اخیر ۵۹ کودک به دلیل حوادث خشونت‌آمیز روزافزون در این منطقه کشته شدند.

فوره در رابطه با اردوگاه آوارگان «رُکبان» در مرز سوریه با اردن که تحت محاصره رژیم بشار اسد و حامیان وی قرار دارد، اظهار داشت: وضعیت خانواده‌ها در رُکبان به دلیل محدود بودن امکان دسترسی به مواد غذایی، آب، پناهگاه و خدمات بهداشتی و آموزشی بسیار وخیم است.

وی در مورد وضعیت انسانی در اردوگاه آوارگان «هول» واقع در مرز استان حسکه سوریه با عراق که تحت سیطره گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ قرار دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات نگران کننده در سوریه نیز تشدید وخامت شرایط زندگی در اردوگاه هول است. در این اردوگاه ۶۵  هزار نفر از جمله حدود ۲۴۰ کودک بدون سرپرس به سر می برند. از ماه ژانویه سال جاری تاکنون ۶۰ تن از کودکانی که به خاطر رسیدن به این اردوگاه مسافتی ۳۰۰ کیلومتری از منطقه باغوز در استان دیرالزور را طی کرده‌اند، جان خود را از دست دادند.

هنریتا فوره در پایان فراخوان یونیسف مبنی بر تامین دسترسی امن و بدون قید و شرط به خانواده‌های نیازمند، یافتن راه‌حل‌های طولانی مدت و پایدار برای پناهجویان خواهان ادامه اقامت در خارج از سوریه را بار دیگر خاطرنشان کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024