چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 19.02.2019, 7:58

تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه در مقابل دادگستری شوش

تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه یک روز پس از تلاش ماموران برای بازداشت مادر اسماعیل بخشی

در حالی که یک ماه از بازداشت مجدد اسماعیل بخشی کارگر نیشکر هفت‌تپه در بی‌خبری کامل می‌گذرد که روز ۲۸ بهمن ماه دادستان شوش دستور بازداشت مادر این کارگر را نیز داد که در جریان خشونت‌بار بازداشت مادر اسماعیل بخشی بیهوش و به بیمارستان منتقل شد. وکیل اسماعیل بخشی علاوه بر این از «برخورد فیزیکی» ماموران با خواهر اسماعیل بخشی خبر داده است.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی که از زمان بازداشت مجدد موکلش در تاریخ سی دی ماه تاکنون نتوانسته او را در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز ملاقات کند یک روز پس از سعی در بازداشت مادر موکلش به خبرگزاری ایرنا گفت خانواده آقای بخشی پس از «اعلام احتمال تمدید قرار بازداشت وی از سوی دادستان بارها به دادسرا مراجعه» کردند که با عدم پاسخگویی و «برخوردهایی مواجه شده‌اند.»

این وکیل دادگستری گفت: «از جمله اقدام به برخورد فیزیکی با خواهر آقای بخشی و اقدام به بازداشت و دستبند زدن به مادر محترم آقای بخشی توسط ماموران زن که به علت شوک عصبی و ایجاد مشکل قلبی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.»

یک روز پس از این اتفاق، اعضای خانواده اسماعیل بخشی و جمعی از کارگران هفت‌تپه در مقابل دادگستری شوش دست به تجمع اعتراضی زدند. به گزارش کانال سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه تجمع‌کنندگان با در دست داشتن بنرهای حاوی جملاتی مبنی بر آزادی اسماعیل بخشی، به ادامه بازداشت او اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی مسوولان قوه قضاییه شدند.

این کانال تلگرامی نوشته در همین روز، رییس اداره اطلاعات شوش، مادر اسماعیل بخشی را که در تجمع اعتراضی حضور داشته تهدید کرده است. اما این کانال تلگرامی اشاره‌ای به جزییات و توضیح تهدید نکرده است.

دادستان شوش روز ۲۸ بهمن ماه دستور بازداشت مادر اسماعیل بخشی را در محل کارش صادر کرد که منجر به حمله قلبی و انتقال این مادر به بیمارستان شد.  یک روز بعد رییس اطلاعات شوش نیز مادر آقای بخشی را «تهدید» کرد.

کانال سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه روز ۲۸ بهمن ماه خبر داد خانواده اسماعیل بخشی به دنبال باخبر شدن از احتمال تمدید قرار بازداشت بخشی در این روز به دفتر دادستانی شوش برای چندمین بار مراجعه کرده اما دادستان شوش به جای پاسخگویی به آنها دستور بازداشت مادر اسماعیل بخشی را داده است.

براساس این گزارش مادر اسماعیل بخشی پس از هجوم ماموران به سمتش و تلاش برای دستبند زدن به او، بیهوش و به بیمارستان منتقل شده است.

در طی یک ماه گذشته بارها خانواده این کارگر زندانی به دفتر دادستانی شوش برای پیگیری اوضاع او مراجعه کرده‌اند به این حال دادستان از دیدار با آنها خودداری کرده و براساس گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران هفت‌تپه، منشی دداستان حتی با آنها برخوردهای توهین آمیز داشته است.

اسماعیل بخشی نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در شهر شوش استان خوزستان در جریان اعتراضات چند روزه کارگران در تاریخ ۲۷ آبان ۹۷ بازداشت و ۲۵ روز در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اهواز در بازداشت بود. بخشی مدتی پس از آزادیش در تاریخ ۱۴ دی ۹۷ در مطلبی که در اینستاگرام خود نوشت، اعلام کرد در طول بازداشتش بارها ضرب و شتم شده است.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی در تاریخ ۱۹ دی گفت مقامات تهدید کرده‌اند که اگر بخشی از ادعاهای مربوط به شکنجه خود عقب‌نشینی نکند، ویدیوهای به اصصلاح «اعتراف‌های» بخشی را از تلویزیون پخش خواهند کرد.

با این حال محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در تاریخ ۲۴ دی ۹۷ شکنجه شدن اسماعیل بخشی را تکذیب کرد و آن را ادعای دروغ با اهداف سیاسی خواند و گفت حتی از او به دلیل این نوشته شکایت شده است.

اسماعیل بخشی مجددا با ضرب و شتم در تاریخ سی دی ماه بازداشت شد و تاکنون در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات امنیتی به سر ‌می‌برد. او اکنون به دلیل اطلاع‌رسانی درباره شکنجه شدنش در اولین دوره بازداشتش متهم به سه اتهامات نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین به مقامات و فعالیت تبلیغی علیه نظام شده است.

دادستان شوش مدتی پس از بازداشت دوباره اسماعیل بخشی، وکیل او را نیز به عنوان «منبع مطلع» در شکایت این کارگر به دادگاه احضار کرد. خانم زیلابی در یادداشت کوتاهی که در تاریخ ۱۸ بهمن در کانال خبری سندیکای کارگران هفت‌تپه منتشر شد، احضار خود را به عنوان «منبع مطلع» غیرقانونی و نوعی اعمال فشار بر وکیل پرونده خواند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024