پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 18.02.2019, 22:36

وکیل متهمان محیط‌زیستی: ما فقط حق داریم با موکلان‌مان ‌احوال‌پرسی کنیم

کاظم حسینی، وکیل برخی از هشت متهم محیط‌زیستی بازداشتی، در پاسخ به این پرسش ایرنا که نظر این موکلان او درباره روند این دادگاه چیست، گفته: «تا الان نتوانسته‌ایم با موکلان‌مان صحبت کنیم زیرا ضابطان اجازه گفت‌وگو با آن‌ها را نداده‌اند و تنها در حد احوال‌پرسی با موکلان‌مان ارتباط داشتیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا جلوگیری ضابطان از ارتباط کلامی وکیلان با موکلان‌شان قانونی است؟ گفته «تا الان که وضع به این شکل بوده اما امیدواریم در جلسات بعدی، اجاره ارتباط کلامی با موکلان‌مان را بدهند.»

حسینی گفته در چهارجلسه دادگاه که به خوانده‌شدن متن کیفرخواست متهمان گذشته، یکی‌از سه متهم زن پرونده بی‌آن‌که معلوم باشد چرا، در دادگاه‌ها حاضر نبوده.

منظور از ضابط در حرف‌های این وکیل، احتمالا بازجوها یا کارشناسان پرونده متهمان محیط‌زیستی است.

برخی منابع خبری از قول خانواده‌های برخی از این متهمان‌محیط‌زیستی، خبر داده‌بودندکه وکیلان فعلی این متهمان همه با نظر دادگاه و کارشناسان پرونده تعیین‌شده‌اند و آن‌ها نتوانسته‌اند وکیل انتخابی در مرحله دادگاه داشته‌باشند.

با این حساب حتی این وکیلان نیز اجازه ندارند با موکلان‌شان حتی در مرحله دادگاه گفت‌وگو کنند.

بنابر قانون‌آیین‌دادرسی‌کیفری، در جرم‌های علیه امنیت‌ ملی یا جرم‌های سازمان‌یافته، وکیل متهمان باید در مرحله تحقیق از میان فهرست وکیلان موردتایید رئيس‌قوه‌قضایی برگزیده شود- البته تنها در مرحله تحقیق و نه دادگاه.

این متهمان یک‌سال است که به‌اتهام جاسوسی از مرکزهای نظامی، اقدام علیه امنیت‌ملی یا افساد فی‌الارض در بازداشت به‌سر می‌برند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024