جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 17.02.2019, 20:03

افزایش تعداد نظامیان آمریکا در کرکوک عراق

فرمانده تشکیلات بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در محور شمال عراق گفت که حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه «کی وان (K1)» به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده است.

«ابورضا النجار» روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود که افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در این پایگاه نظامی واقع در شمال شهر کرکوک در مقایسه با ماه های گذشته کاملا محسوس است و آمریکایی ها اخیرا تحرکات نظامی خود را در کرکوک و حومه آن افزایش داده اند.

به گفته وی، نیروهای آمریکایی موجود در K1 تنها منحصر به نیروهای مستشاری و آموزشی نیستند بلکه دارای مسوولیت های عملیاتی و رزمی هستند و اخیرا در مناطق «الحویجه» و «الریاض» در جنوب غرب شهر کرکوک دست به عملیات هایی نیز زده اند.

النجار ادامه داد که نیروهای آمریکایی می‌گویند که با هدف تعقیب برخی از هسته های خفته داعش در این مناطق دست به این تحرکات نظامی زده اند.

وی اضافه کرد که هفته گذشته تعدادی از نیروهای آمریکایی با هماهنگی فرماندهی پلیس مرکزی عراق در یک منطقه ویژه از کرکوک دست به اقدام نظامی زدند.

این فرمانده الحشد الشعبی در محور شمال عراق خاطرنشان ساخت که نیروهای آمریکایی در منطقه تحت کنترل نیروهای الحشد الشعبی در جنوب کرکوک شامل «مریم بیگ»، «تازه»، «الرشاد»، «داقوق» و «البشیر» حضور ندارند.

وی ادامه داد که تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در کرکوک و حومه آن و افزایش تعداد این نیروها در پایگاه نظامی K1 موجی از نگرانی و وحشت را در میان مردم کرکوک ایجاد کرد امری که نیروهای آمریکایی را مجبور کرده است که از ظاهر شدن در انظار عمومی بکاهند.

وی درباره تعداد نیروهای آمریکایی موجود در پایگاه نظامی K1 گفت که تعداد این نیروها از صدها نفر تجاوز می کند.

به گفته ابورضا النجار، حضور نظامی امریکا در پایگاه نظامی K1 فقط منحصر به حضور نیرو نمی‌باشد بلکه در آنجا نیروهای آمریکایی دارای تجهیزات و تسلیحات و خودروهای زرهی هستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024