سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 17.02.2019, 16:29

ممانعت از تشییع همسر علی شریعتی در حسینیه ارشاد

تشییع‌کنندگان پیکر پوران شریعت رضوی همسر علی شریعتی روز یکشنبه اجازه نیافتند وارد حسینیه ارشاد شوند.

قرار بود مراسم تشییع پوران شریعت رضوی از داخل حسینیه ارشاد محل سخرانی‌های علی شریعتی در سال‌های پیش از انقلاب صورت گیرد. به گزارش امتداد احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری در این مراسم در خیابان بر پیکر پوران شریعت رضوی نماز خواند.  احسان شریعتی فرزند علی شریعتی نیز حضور در این  مراسم حضور داشت.

پوران شریعت رضوی، خواهر مهدی(آذر) شریعت رضوی، یکی از سه دانشجویی است که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با شلیک نیروهای امنیتی در دانشگاه تهران کشته شد.

همسر علی شریعتی روز ۲۶ بهمن ماه امسال به علت سکته مغزی در تهران درگذشت.

در واکنش به جلوگیری از برگزاری مراسم تشییع در حسینیه ارشاد هاشم صباغیان وزیر کشور دولت بازرگان، به انتخاب گفت: «واقعا تعجب دارد ‏که چرا از تشییع مرحومه پوران شریعتی در حسینیه ارشاد جلوگیری شد. این ‏اتفاق در حالی رخ داد که خانواده دکتر شریعتی هماهنگی‌های لازم را با ‏فرمانداری انجام داده بودند. اما در کمال تعجب و البته تاسف، امروز صبح بهانه ‏آوردند که باید از جای دیگری هم اجازه گرفته می‌شد...»

بستن حسینیه ارشاد

فرزند علی شریعتی گفت: ساختمان حسینه ارشاد برای ما یک نماد است والا ساختمان هیچ ارزشی برای تفکر شریعتی ندارد اگر اینجا را انتخاب کردیم و امروز می‌گویند حق ورود ندارید شرم بر ما.

به گزارش ایلنا، در حالیکه از روز گذشته اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی قرار است در حسینیه ارشاد برگزار شود، گویا مسئولان اگر اجازه ورود افراد به ساختمان حسینه ارشاد را نداده‌اند.

احسان شریعتی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مادرش پوران شریعت رضوی گفت: امروز در چهلمین سالگرد انقلاب در این مکان نمادین جمع شدیم تا پیکر مادرمان پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریغتی معلم انقلاب مردم را تشییع کنیم.

وی با اشاره به ساختمان حسینیه ارشاد گفت: اینجا پایگاه آن جهان‌بینی بود که امروز بیش از ایران در سایر کشورها گوش شنوا دارد و اینجا و این ساختمان برای ما یک نماد است والا ساختمان هیچ ارزشی برای تفکر شریعتی ندارد.

فرزند دکتر شریعتی با اشاره به سخنان پدرش گفت یادآور شد: خودش می‌گوید ارشاد ساختمان نیست و یک جنبش است. اگر اینجا را انتخاب کردیم و امروز می‌گویند حق ورود ندارید شرم بر ما.

گلایه احسان شریعتی از حواشی مراسم تشییع پیکر مادرش؛ ساختمان حسینه ارشاد برای ما یک نماد است

وی خاطرنشان کرد: ما امروز اینجا آمده‌ایم تا نیمه دیگر شریعتی را تشییع کنیم. پیکر او خواهد آمد و ما همین جا در خیابان شریعتی برای او نماز خواهیم خواند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024