پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 15.02.2019, 20:49

محکومیت عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی به یک سال حبس

مهدی معتمدی مهر عضو دفتر سیاسی و مسئول کمیته آموزش نهضت آزادی ایران با حکم شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم متعاقب شکایت اطلاعات سپاه استان البرز از ایشان به جهت شرکت در جلسه پرسش و پاسخ حوزه کرج حزب اتحاد ملت ایران صادر شده است. بنابر اظهارات آقای معتمدی مهر، دادگاه بدون هیچ مستندی و صرفاً بر اساس گزارش مخبران اطلاعات سپاه که خلاف واقع بوده و به رغم درخواست فایل صوتی از سوی بازپرس مربوطه که پاسخ داده نشده است، به صدور این حکم مبادرت کرده است.

در رابطه با همین پرونده، اتهام دیگری نیز مبنی بر نشر اکاذیب علیه ایشان مطرح است که در دادگاه عمومی رسیدگی شده و در مرحله صدور حکم قرار دارد. حکم حبس یک ساله علیه عضو دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران در مرحله بدوی است.
معتمدی مهر پیش از این نیز در خلال اعتراضات سال ۱۳۸۸ سه بار بازداشت شد و بر خلاف نص صریح قانون، حدود چهار ماه از دوران اجرای محکومیت خود را در بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات به سر برد. ایشان به رغم صدور حکم عدم تحمل کیفر از سوی مقامات پزشکی قانونی و تایید در دادستانی تهران به جهت ابتلا به سنکوپ‌های مکرر، سرگیجه شدید و ناراحتی قلبی، با تحمل کامل حبس صادره به مدت چهار سال، در اسفند ۱۳۹۵ آزاد شده بود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024