شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 09.02.2019, 21:10

نمایشگاه آثار مینیاتور هنرمند زن ایرانی در استانبول

خبرگزاری آناتولی

فاطمه صبا جعفری، هنرمند جوان ترک ایرانی 23 اثر مینیاتور با ابعاد مختلف را در بنیاد «هنرهای مستقل» (Bağımsız Sanatlar Vakfı) واقع در منطقه سلطان احمد استانبول در معرض دید علاقه‌مندان هنر گذاشت.

جعفری در زمینه این نمایشگاه که با عنوان «سیاحت مینیاتور در قرن بیست و یک»، برگزار شده است، به خبرنگار آناتولی گفت: این نخستین نمایشگاه انفرادی من در استانبول است. ۲۳ اثر که اکثرشان در ابعاد بزرگ هستند، به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی همچنین افزود: موضوعات اصلی آثار برگرفته از حکایات اساطیری ادبیات ترک مانند حکایات دده قورقود و اشعار مولانا هستند. تلاش من این بود که بعد تازه‌ای به این هنر اصیل ببخشم. از این رو اثارم تلفیقی از سبک ایرانی و ترک هستند، امیدوارم در تحقق آن موفق شده باشم.

این هنرمند ایرانی که دوره کارشناسی ارشد در حوزه هنرهای سنتی را در دانشگاه معمار سینان ترکیه گذرانده است، با بیان این که اصولا آثار مینیاتور در ابعاد کوچک کار می‌شود گفت: به نظرم هنر نباید در یک قالبی محدود شود، لذا آثارم‌ را در ابعاد بزرگتر آماده کردم. این امر ملزم تلاش بسیار زیادی است.

هولیا یازیجی، رئیس هیئت مدیره بیناد هنرهای مستقل ترکیه هم در ارتباط با برگزاری این نمایشگاه گفت: ما هر ماه نمایشگاهی را در زیر مجموعه این بنیاد برگزار می کنیم. درهایمان همواره به هنرمندان ترک و بین‌المللی باز است. ماه گذشته اثار صبا را در نمایشگاه بین‌المللی زنان به نمایش گذاشتیم. کارها وی را پسندیده و از او برای برگزاری این نمایشگاه دعوت کردیم.

این نمایشگاه تا ۲۸ فوریه در محل مذکور ادامه خواهد داشت.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024