پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.02.2019, 21:56

بن سلمان یک سال پیش دستور کشتن قاشقچی را صادر کرده بود

خبرگزاری آناتولی

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی اظهار داشت که دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار کشته شده این کشور از طرف ولیعهد محمد بن سلمان صادر نشده است.

وی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست با اشاره به اینکه «هیچگونه دستوری در کار نبوده است»، افزود: ولیعهده چنین امری نداده و این یک اقدام خائنانه است.

الجبیر در پاسخ به خبرهایی در رابطه با تهدید خاشقچی توسط بن سلمان نیز گفت: راجع به منابع نامشخص اظهار نظر نخواهم کرد. پیشتر نیز مشاهده کردیم که بسیاری از اخباری که به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام می شد، نادرست از آب در آمد.

پیشتر «نیویورک تایمز» با استناد به مقامات اطلاعاتی ایالات متحده نوشته بود که «نهادهای اطلاعاتی آمریکا تماس تلفنی بن سلمان و ترکی الدخیل یکی از معاونان وی را یکسال پیش از قتل خاشقچی شنود کرده اند که در آن بن سلمان می گوید وی باید از انتقادات دست برداشته و به کشور بازگردد؛ در غیر اینصورت «یک گلوله» حرامش کنید.»

گفتنی است جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌‌پست، در اکتبر ۲۰۱۸ جهت انجام کار اداری وارد کنسولگری کشورش در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید. پس از گذشت یکصد و اندی روز چگونگی انجام جنایت و زمان و مکان آن مشخص شده، اما هنوز از جنازه وی خبری نیست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024