چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.02.2019, 14:23

پزشکیان: در جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا هستیم

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس ایران با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا هستیم، اظهار داشت: «آمریکا با تمام قدرت به دنبال زمین گیر کردن ایران از نظر اقتصادی است. قدرتی که می‌تواند چین، روسیه و اروپای متحد را به چالش بکشد برای ما نیز چالش هایی ایجاد می کند. اگرچه گفته می شود ایالات متحده هیچ غلطی نمی تواند بکند اما می تواند ایران را تحت فشار قرار دهد».

به گزارش خبرگزاری «خانه ملت»، وی افزود: «اگر کشور در جنگ اقتصادی است باید بودجه موسسات غیر ضروری را حذف کرد و اعتبارات را برای حل مشکلات و تامین نیازهای اساسی مردم اختصاص داد، اگر موقعیت را به درستی درک کنیم می توانیم از تمام بحران ها عبور کنیم چرا که کشور توان پاسخ به نیازهای مردم را دارد. عبور از تحریم‌ها و مشکلات در گرو این است که بپذیریم دریافتی مسئولان از سهمشان بیشتر است».

پزشکیان تصریح کرد: «اگر در این شرایط از حقوق مسئولان کاسته و به حقوق مردم اضافه کنیم و مردم ببینند تعادل در کشور وجود دارد و مسئولان نیز در سختی هستند با مشکلات کنار خواهند آمد. صدای مردم زمانی بلند می‌شود که مسئولان از تمام امکانات برخوردار هستند اما آنها حتی قادر به تامین نیازهای روزمره خود نیستند در صورتی که شرایط زندگی متعادل نشود مردم هیچ توجیهی از مسئولان را نمی‌پذیرند».

وی در ادامه به چالش های داخلی این کشور اشاره کرد و گفت: «بودجه سال 98 که دولت به مجلس ارائه داده با کسری و چالش‌های بسیاری روبه رو خواهد شد چراکه به جای اینکه به مردم گفته شود مشکلاتی وجود دارد و باید آنها را تحمل کنیم، کشور را در شرایط نرمال به تصویر می کشیم».

نایب رییس مجلس ایران ادامه داد: «درآمدها در بودجه سال 98 همانند بسیاری از سال‌ها، واقعی نیست به همین دلیل دولت با کسری بودجه روبه‌رو می‌شود یا نمی تواند اعتبارات پیش‌بینی شده را تخصیص دهد».




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024