سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 04.02.2019, 10:47

کلانتری: دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حق‌آبه دریاچه ارومیه به آن بازگشت و تاکنون هزینه زیادی شده است و خوشبختانه دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد و حدود ۳۰ سانتیمتر بیشتر از گذشته آب دارد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری در یک برنامه رادیویی درباره کنوانسیون رامسر و حفاظت از تالاب‌ها گفت: امروز همزمان است با روز جهانی تالاب‌ها که در سال ۱۹۷۱ در رامسر به تصویب رسید.

وی درباره مشکلات آبی کشور اظهار داشت: به علت افزایش جمعیت و نیاز آبی کشور متأسفانه در راستای توسعه پایدار حرکت نکردیم و حق‌آبه تالاب‌ها را برای کشاورزی هزینه کردیم.

معاون رئیس‌‌جمهور افزود: دستور رئیس‌‌‌جمهور به من احیای تالاب‌ها است مثل ارومیه هامون و بختگان و تلاش می‌کنیم با سیاست‌های جدید حق‌آبه جدیدی را برای تالاب‌های کشور تعیین کنیم.

کلانتری اضافه کرد: این سیاست در مواردی امکانپذیر است و در مواردی به دلیل خشکسالی هنوز امکانپذیر نیست. به عنوان مثال احیای تالاب گاوخونی اگر در زاینده‌‌‌رود آب نباشد، امکانپذیر نیست.

وی درباره سدسازی‌های اشتباه تصریح کرد: مطالعات ما تقریباً نیمه‌‌کاره بوده است و در راستای توسعه پایدار حرکت نکردیم و خشکی تالاب‌ها به دلیل سدسازی‌های اشتباه بوده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024