شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.01.2019, 18:45

مخالفت ترامپ با برگزاری نشست‌های خبری کاخ سفید

رئیس جمهوری آمریکا دلیل برگزار نشدن کنفرانس خبری کاخ سفید در یک ماه گذشته را پوشش ناعادلانه رسانه‌ها دانست و تاکید کرد که خود او به سخنگوی دولتش گفته است که کنفرانس خبری برگزار نکند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: دلیل اینکه سارا سندرز دیگر چندان پشت تریبون قرار نمی گیرد، این است که رسانه ها به ویژه برخی افراد مشخص در رسانه ها او را به شکلی بی ادبانه و غیردقیق پوشش می دهند.

وی افزود: من به او (سندرز) گفتم خودش را به زحمت نیاندازد، به هر حال اخبار منتشر می شود! بیشترشان هرگز ما را منصفانه پوشش نخواهند داد و از همین رو اخبار جعلی هستند.

سندرز سخنگوی کاخ سفید از ۱۸ دسامبر سال گذشته میلادی (۲۷ آذرماه) تاکنون ۳۵ روز است که کنفرانس خبری برگزار نکرده است.

افزون بر این، او در سه ماه آخر سال ۲۰۱۸ هر ماه تنها یک کنفرانس خبری برگزار کرده و ترامپ نیز در ماه جاری یک بار در اتاق مطبوعات حضور یافت اما به هیچ یک از پرسش های خبرنگاران پاسخ نداد.

این اظهارات ترامپ در حالی است که «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که خود ترامپ بیشتر مسائل را با مردم در جریان می گذارد و نیازی به کنفرانس خبری نیست.

انجمن خبرنگاران کاخ سفید به تازگی گزارشی منتشر کرد که در آن مدعی شد ترامپ پس از رونالد ریگان رئیس جمهوری اسبق آمریکا دومین رئیس جمهوری این کشور از لحاظ فراوانی دسترسی رسانه ها به این مقام است.

ترامپ از آغاز ریاست جمهوری اش تنش های بسیاری با رسانه های آمریکا داشت و در موارد مختلفی به آن ها تاخته است. او بسیاری از رسانه های آمریکایی را «رسانه های اخبار جعلی» توصیف و بارها آن ها را «دشمن مردم» خطاب کرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024