جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 15.01.2019, 18:02

گزارش جدید از وضعیت حصر موسوی و رهنورد

کلمه: به دنبال نشر برخی اخبار متناقض پیرامون وضعیت حصر موسوی و رهنورد وسوالات مكررمخاطبین، اگر چه در مقایسه با گزارش قبلی از حصر  تغییرات ویژه ای رخ نداده است اما خلاصه ای از وضعیت کنونی حصر بر اساس توضیحات دختران موسوی و رهنورد به  اطلاع مردم عزیز می رسد که به شرح زیر است:

دو در كه با فاصله چند متر  بر سر در كوچه نصب شده، همچنان باقی است. این درها قفل بوده و هنگام مراجعه خانواده برای ملاقات توسط ماموران باز می شود.

كلید درب های ورودی خانه در دست زندانبانان است و همچنین بخش شوفاژخانه داخل زیر زمین، در و راه پله پشتی خانه كه با یك در چوبی از محیط مسكونی منزل مجزا شده و نیز پشت بام در دست ماموران است.

جوش پنجره ها که حدود هشت سال پیش توسط ماموران انجام شده بود همانطور که در گزارش قبلی نیز اشاره شده است باز شده است.

دوربین های(آشکار و غیر آشکار...) نصب شده در فضای بن بست و حیاط داخل خانه و... و نیز سایر وسایل اطلاعاتی نظارتی همچنان باقیست.

ارتباط تلفنی که معضلی هفت ساله شده بود و از بی خبری سه ماهه تا تماس هفتگی در سالهای اخیر درنوسان بود در چند ماه اخیر  امکان پذیر اما یک مامور واسطه هر گونه تماس تلفنی دختران و محصورین می باشد.

درباره رفت و آمد، همچنان که در گزارش قبلی از حصر نیز ذکر شده بود برای فرزندان و اقوام درجه یک، زیر نظر و با تصمیم گیری زندان بانان تسهیلاتی فراهم شده، اما تاكنون پیشنهاد و یا ابلاغی برای آزادی رفتن به منزل هیچ كدام از دوستان داده نشده تا در مورد رد یا قبول آن  توسط محصورین تصمیم گیری می‌شود.

سلامت محصوران توسط پزشکان با حضور ماموران تحت نظارت و بررسی است و اکنون در سلامتند.

به گزارش کلمه، با توجه به خلاصه پیش گفته شده بر خلاف آنچه چند هفته پیش یکی از مشاوران رییس جمهور که گفته بود از حصر تنها پوسته ای باقی مانده و هسته آن برطرف شده اما به نظر می رسد که از حصر تنها پوسته ای نمایشی و ظاهری برطرف شده و هسته آن که آزادی تردد محصورین و نیز تردد آزادنه دیگران نزد محصورین بدون اراده و تصمیم گیری ماموران، رهایی و ترک خانه توسط زندانبانان و تبدیل دوباره زندان به خانه، آزادی فعالیت های عادی و اجتماعی محصورین و ...می باشد همچنان باقی مانده است؛ اگر چه  محصورین بارها اعلام کرده اند که در انتظار آزادی نیستند( و به قول مهندس موسوی «ما برای ازادی چرتكه نیانداخته‌ایم») اما خانواده از گشایش های هر چند اندک نیز استقبال می کنند.

در همین حال كوكب، زهرا و نرگس موسوی دختران دو همراه محصور جنبش سبز مجددا تاکید کرده اند كه كلیه مطالب مربوط به والدینشان (حصر یا  مواضع) صرفا از طریق آنها  كه به طور مداوم و از نزدیك در ارتباط هستند از طریق  وبسایت كلمه منتشر خواهد شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024